Woordjes leren Esperanto cursus
Beste bezoeker,
Wellicht kom je op onze site terecht omdat je op zoek bent naar woordenlijsten voor de methode Esperanto cursus. Woordjesleren.nl en studygo.com hebben de handen ineen geslagen om samen het allerbeste overhoorplatform van Nederland te maken! Je kunt je woordenlijst voor de methode Esperanto cursus dan ook vinden op studygo.com. Zie ook onze tips.
- Bespaar tijd
- Haal hogere cijfers
- Lijsten van uitgevers
- Verbeter je uitspraak
- Leer altijd en overal
- Nederlandse klantenservice
Wil je toch de woordenlijst opzoeken via woordjesleren.nl? Scroll dan naar beneden!
Hoofdstukken Esperanto cursus
Taal: EsperantoMethodesite Esperanto cursus
Esperanto is een door Lejzer Zamenhof ontworpen, makkelijk te leren, politiek neutrale,
internationale taal (kunsttaal). In 1887 publiceerde hij onder het pseudoniem Dr. Esperanto - "iemand die hoopt" -
het eerste boek over de taal met de titel: “La internacia lingvo” (de internationale taal). De taal werd
echter bekend onder Zamenhofs pseudoniem en kreeg zo de naam Esperanto.
Esperanto wordt inmiddels in meer dan 115 landen gesproken en heeft rond de twee miljoen sprekers.
Er vinden jaarlijks wereldwijd vele congressen plaats in het Esperanto. In 1905 werd het eerste
internationale congres met Esperanto georganiseerd in Frankrijk. Esperanto is speciaal
ontworpen om mensen uit verschillende culturen met elkaar te laten communiceren. Het is gemakkelijker
te leren dan welke nationale taal ook, (in een paar maanden) door de grote regelmatigheid en simpele grammatica.
Daarbij is de taal politiek neutraal wat ervoor zorgt dat eventuele nationale belangen tussen partijen
buiten spel worden gezet. Dit zorgt ervoor dat de sprekers op gelijkwaardige voet met elkaar kunnen
communiceren in het Esperanto.
De meeste mensen die Esperanto spreken hebben er bewust voor gekozen de taal te leren, al zijn er
inmiddels ook mensen die het Esperanto als moedertaal hebben. Esperanto wil een taal zijn die mensen leren naast
hun eigen regionale en/of nationale taal, om te kunnen communiceren in de internationale wereld.
Het wil dus uitdrukkelijk niet andere talen verdringen of vervangen. Het belangrijkste doel van het Esperanto
is het vervullen van een brugfunctie tussen verschillende culturen.
Deze brugfunctie komt onder andere goed tot uitdrukking in het internationale reisnetwerk van Esperantisten
met de titel Pasporta Servo, een systeem waarin Esperantosprekers een verblijfsplek en/of verdiensten
beschikbaar stellen voor andere sprekers. Dit netwerk stelt Esperantosprekers in staat om goedkoop en
gemakkelijk te reizen en andere Esperantosprekers van over de gehele wereld op te zoeken.
Op deze manier heeft een persoon die Esperanto spreekt de mogelijkheid om de cultuur en gebruiken van
het land en de inwoners via de mensen zelf te leren kennen, zonder taalbarrière.
Esperanto is in 1954 officieel erkend door UNESCO. De taal was in 2007
de 32ste taal die voldeed aan het: "Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne
Vreemde Talen: Leren, Onderwijzen, Beoordelen." Dit staat ook bekend als het A1 tot C2 systeem
dat binnen Europa gehanteerd wordt. Op Wikipedia is het momenteel de 26ste taal als er wordt
gekeken naar het aantal beschikbare artikelen. Wereldwijd zijn er 6.912 officieel erkende talen,
Europa kent binnen zijn grenzen 239 verschillende talen.
internationale taal (kunsttaal). In 1887 publiceerde hij onder het pseudoniem Dr. Esperanto - "iemand die hoopt" -
het eerste boek over de taal met de titel: “La internacia lingvo” (de internationale taal). De taal werd
echter bekend onder Zamenhofs pseudoniem en kreeg zo de naam Esperanto.
Esperanto wordt inmiddels in meer dan 115 landen gesproken en heeft rond de twee miljoen sprekers.
Er vinden jaarlijks wereldwijd vele congressen plaats in het Esperanto. In 1905 werd het eerste
internationale congres met Esperanto georganiseerd in Frankrijk. Esperanto is speciaal
ontworpen om mensen uit verschillende culturen met elkaar te laten communiceren. Het is gemakkelijker
te leren dan welke nationale taal ook, (in een paar maanden) door de grote regelmatigheid en simpele grammatica.
Daarbij is de taal politiek neutraal wat ervoor zorgt dat eventuele nationale belangen tussen partijen
buiten spel worden gezet. Dit zorgt ervoor dat de sprekers op gelijkwaardige voet met elkaar kunnen
communiceren in het Esperanto.
De meeste mensen die Esperanto spreken hebben er bewust voor gekozen de taal te leren, al zijn er
inmiddels ook mensen die het Esperanto als moedertaal hebben. Esperanto wil een taal zijn die mensen leren naast
hun eigen regionale en/of nationale taal, om te kunnen communiceren in de internationale wereld.
Het wil dus uitdrukkelijk niet andere talen verdringen of vervangen. Het belangrijkste doel van het Esperanto
is het vervullen van een brugfunctie tussen verschillende culturen.
Deze brugfunctie komt onder andere goed tot uitdrukking in het internationale reisnetwerk van Esperantisten
met de titel Pasporta Servo, een systeem waarin Esperantosprekers een verblijfsplek en/of verdiensten
beschikbaar stellen voor andere sprekers. Dit netwerk stelt Esperantosprekers in staat om goedkoop en
gemakkelijk te reizen en andere Esperantosprekers van over de gehele wereld op te zoeken.
Op deze manier heeft een persoon die Esperanto spreekt de mogelijkheid om de cultuur en gebruiken van
het land en de inwoners via de mensen zelf te leren kennen, zonder taalbarrière.
Esperanto is in 1954 officieel erkend door UNESCO. De taal was in 2007
de 32ste taal die voldeed aan het: "Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne
Vreemde Talen: Leren, Onderwijzen, Beoordelen." Dit staat ook bekend als het A1 tot C2 systeem
dat binnen Europa gehanteerd wordt. Op Wikipedia is het momenteel de 26ste taal als er wordt
gekeken naar het aantal beschikbare artikelen. Wereldwijd zijn er 6.912 officieel erkende talen,
Europa kent binnen zijn grenzen 239 verschillende talen.
- Hoofdstuk 1 - Les 1 (deel 1)
- Hoofdstuk 1 - Les 1 deel 2 (deel 1)
- Hoofdstuk 2 - Les 2 (deel 2)
- Hoofdstuk 2 - Les 2 deel 2 (deel 2)
- Hoofdstuk 2 - Les 2 deel 3 (deel 2)
- Hoofdstuk 3 - Les 3 (deel 3)
- Hoofdstuk 3 - Les 3 deel 2 (deel 3)
- Hoofdstuk 3 - Les 3 deel 3 (deel 3)
- Hoofdstuk 3 - Les 3 deel 4 (deel 3)
- Hoofdstuk 4 - Les 4 (deel 4)
- Hoofdstuk 4 - Les 4 deel 2 (deel 4)
- Hoofdstuk 5 - Les 5 en les 6 (deel 5 en 6)
- Hoofdstuk 7 - Les 7 (deel 7)
- Hoofdstuk 7 - Les 7 deel 2 (deel 7)
- Hoofdstuk 8 - Les 8 (deel 8)
- Hoofdstuk 8 - Les 8 deel 2 (deel 8)
- Hoofdstuk 9 - Les 9 (deel 9)
- Hoofdstuk 9 - Les 9 deel 2 (deel 9)
- Hoofdstuk 9 - Les 9 deel 3 (deel 9)
- Hoofdstuk 10 - Les 10 (deel 10)
- Hoofdstuk 10 - Les 10 deel 2 (deel 10)
- Hoofdstuk 11 - Les 11 (deel 11)
- Hoofdstuk 11 - Les 11 deel 2 (deel 11)
- Hoofdstuk 11 - Les 11 deel 3 (deel 11)
- Hoofdstuk 12 - Les 12 (deel 12)
- Hoofdstuk 12 - Les 12 deel 2 (deel 12)
- Hoofdstuk 13 - Les 13 (deel 13)
- Hoofdstuk 13 - Les 13 deel 2 (deel 13)
- Hoofdstuk 14 - Les 14 (deel 14)
- Hoofdstuk 14 - Les 14 deel 2 (deel 14)
- Hoofdstuk 15 - Les 15 (deel 15)
- Hoofdstuk 16 - Les 16 (deel 16)
- Hoofdstuk 17 - Les 17 (deel 17)
- Hoofdstuk 17 - Les 17 deel 2 (deel 17)
- Hoofdstuk 18 - Alle lessen in één. (deel 18)
- Hoofdstuk 18 - Les 18 (deel 18)
- Hoofdstuk 18 - Les 18 deel 2 (deel 18)
- Hoofdstuk 19 - Herhaling achter en voorvoegsels (deel 19)
- Hoofdstuk 20 - Herhaling achter en voorvoegsels 2 (deel 20)
- Hoofdstuk 21 - Woordenschat 1 - Kleuren (deel 21)
- Hoofdstuk 22 - Woordenschat 2 - Voertuigen (deel 22)
- Hoofdstuk 23 - Woordenschat 3 - Internet deel 1 (deel 23)
- Hoofdstuk 23 - Woordenschat 3 - Internet deel 2 (deel 23)
- Hoofdstuk 24 - Woordenschat 4 - Servies en bestek (deel 24)
- Hoofdstuk 25 - Woordenschat 5 - Continenten (deel 25)
- Hoofdstuk 26 - Woordenschat 6 - Weer deel 1 (deel 26)
- Hoofdstuk 26 - Woordenschat 6 - Weer deel 2 (deel 26)
- Hoofdstuk 27 - Woordenschat 7 - Gevoelens (deel 27)
- Hoofdstuk 28 - Woordenschat 8 - Kleding deel 1 (deel 28)
- Hoofdstuk 28 - Woordenschat 8 - Kleding deel 2 (deel 28)
- Hoofdstuk 29 - Woordenschat 9 - Scheldwoorden en verwensingen (deel 29)
- Hoofdstuk 30 - Woordenschat 10 - Talen deel 1 (deel 30)
- Hoofdstuk 30 - Woordenschat 10 - Talen deel 2 (deel 30)
- Hoofdstuk 31 - Woordenschat 11 - Granen (deel 31)
- Hoofdstuk 32 - Woordenschat 12 - Europese landen deel 1 (deel 32)
- Hoofdstuk 32 - Woordenschat 12 - Europese landen deel 2 (deel 32)
- Hoofdstuk 33 - Woordenschat 13 - Aziatische landen deel 1 (deel 33)
- Hoofdstuk 33 - Woordenschat 13 - Aziatische landen deel 2 (deel 33)
- Hoofdstuk 34 - Woordenschat 14 - Alledaagse handelingen (deel 34)
- Hoofdstuk 35 - Woordenschat 15 - Spellen (deel 35)
- Hoofdstuk 36 - Woordenschat 16 - Religie deel 1 (deel 36)
- Hoofdstuk 36 - Woordenschat 16 - Religie deel 2 (deel 36)
- Hoofdstuk 37 - Woordenschat 17 - Astronomie (deel 37)
- Hoofdstuk 38 - Woordenschat 18 - Rekenen en wiskunde deel 1 (deel 38)
- Hoofdstuk 38 - Woordenschat 18 - Rekenen en wiskunde deel 2 (deel 38)
- Hoofdstuk 38 - Woordenschat 18 - Rekenen en wiskunde deel 3 (deel 38)
- Hoofdstuk 38 - Woordenschat 18 - Rekenen en wiskunde deel 4 (deel 38)
- Hoofdstuk 39 - Woordenschat 19 - Afkortingen (deel 39)
Zoek in de oefeningen