Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
EcoMo begrippen Sanne
› 1 module 2: hoofdstuk 1&2
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
EcoMo begrippen Sanne
1 module 2: hoofdstuk 1&2
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
deskresearch=opzoeken van al bestaande informatie bijv. via internet fieldresearch=opzoeken van nietbestaande informatie dmv enquêtes operationele doelstellingen= lagere management, korte looptijd tactische doelstellingen= middenmanagement tot hogere management, middellange looptijd strategische doelstellingen=topmanagement, langere looptijd, beschrijven wat de onderneming over 5 tot 10 jaar wil bereiken plannen=het stellen van doelen en het beschrijven van de manier waarop die doelen bereikt kunnen worden organiseren= het zo goed mogelijk regelen en verdelen van taken, bevoegdheden en middelen leiding geven= het sturen, beïnvloeden en motiveren van werknemers voortgangscontrole= de voortgangscontrole houdt in dat een manager controleert of de gestelde doelen op de geplande manier worden bereikt organogram= een schema waaruit je de samenhang tussen de verschillende functies in een bedrijf kunt aflezen omzet= afzet x verkoopprijs afzet= de hoeveelheid verkochte artikelen in een periode omzet= het totale geldbedrag dat voor de verkochte artikelen is ontvangen in een bepaalde periode btw percentages: btw= belasting over de toegevoegde waarde 19 %= *btw percentage* algemeen tarief (de meeste goederen) 6%= *btw percentage* bijzonder / laag tarief (eerste levensbehoeften zoals eten) 0%= *btw percentage* geldt voor bijv. medicijnen en medische hulp marketing=verkoopbeleid gericht op de beïnvloeding van de wensen en behoeften van afnemers marketingmix (de 4 P's)= Productbeleid, Prijsbeleid, Plaatsbeleid, Promotiebeleid Productbeleid= de keuze welke soort en kwaliteit goederen een bedrijf aanbiedt Prijsbeleid= gericht op het vaststellen van de hoogte van verkoopprijzen Plaatsbeleid= de keuze van de vestigingsplaats en de wijze waarop een product of dienst wordt aangeboden Promotiebeleid= de wijze waarop een onderneming het product of het bedrijf onder de aandacht wil brengen productinnovatie= vernieuwing van het assortiment
Ingezonden op 21-02-2013 - 598x bekeken.
Laatst bijgewerkt:
27-02-2013
.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Ik heb hier een aantal begrippen ingevoerd om mij te helpen met leren, ik heb deze met mijn eigen woorden ingevuld, en heb niet alle begrippen uit deze hoofdstukken erin staan!
Heb jij deze lijst ook nodig en heb je een toevoeging? Laat dan een reactie achter, en ik zal je toevoeging (als deze juist is) erbij zetten.
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!