Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Handboek Online Marketing
› 4 het kader web 2.0
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Handboek Online Marketing
, deel 1
4 het kader web 2.0
Jaar 1
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
web 1.0 = de handige bibliotheek waar info werd aangeboden. Techneuten hadden de macht. Info aanbod, multimediale presentatie, virtuele communicatie, direct marketing en ‘aanwezig zijn’. Kenmerken web 1.0 = intreding CMS, flash intro’s, online directories, mp3’s downloaden Web 2.0 kenmerken = er is veel bereidheid tot delen van info, nieuws, ervaringen, etc(sharing); prive en zakelijke online netwerken is een dagelijkse bezigheid; bijb. Mobiele telefoons zorgen voor user-generated content zoals video’s en foto’s; het web heeft ook zakelijk een sterk sociaal karakter gekregen Focus web 2.0 = social networking; social media; crowdsourcing en collective intelligence; user-generated content; collaboration en sharing Social networking = en communities zoals linkedIn, youtube, facebook. Het doel is online snel contant maken en onderhouden Social media = (weblogs, sociale netwerken, microblogs etc. Burgerpers: interactie, nieuws en uitingen zonder geredigeerde boodschap. Zakelijk gezien is social media goed voor reputatiemanagement en de concurrentiepositie Crowdsourcing en collective intelligence = de online community levert een bijdrage aan de ontwikkeling van content, een dienst of product en maakt daarbij gebruik van collectieve intelligentie User-generated content = video’s op youtube, foto’s op flickr die door niet commerciele personen er op worden gezet Collaboration en sharing = crowdsourcing wordt hier gefocust op het gezamenlijk opleveren van een volledig product, zoals wikipedia Visuele en technische kenmerken web 2.0 = webontwerp is gericht op usability, het gemak en vindbaarheid staan voorop; het gebruik van bijv webvideo’s om gebruikers ook via andere media aan te spreken; visuele opbouw web om gebruiker snel te essentie te laten doorzien Web 3.0 = internetters wordt het nog gemakkelijker gemaakt door vergaande relevante koppelingen van technieken, media, profielen, content en databases. Kernwoorden zijn relevantie en location based.
Ingezonden op 06-06-2013 - 1628x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!