Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Handboek Online Marketing
› 6 het online middel ‘website’ op basis van het ict model
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Handboek Online Marketing
6 het online middel ‘website’ op basis van het ict model
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
ICT-model = informatie, communicatie en transactie Informatie = content is gericht op voorlichten en informeren, sites die informatie centraal stellen zijn bijv overheid en nieuwssites Communicatie = De communicatie met de klant/bezoeker voor het stadium van transactie. Denk aan polls, fora, online chats, sites die communicatie centraal stellen zijn online communities en blogs Transactie = sites die transactie centraal stellen zijn webshops, er vindt een overdracht plaats zoals een online koop, aanvraag voor contact of bezoekafspraak Usability = gebruiksvriendelijkheid en bruikbaarheid van een site. Is de website effectief? = vindt de gebruiken wat hij zoekt? Is de website efficient? = met minimale inzet van tijd? Stemt de website tot tevredenheid van de bezoeker? = subjectieve beleving? Componenten usability = usability voor het web, accessibility, interaction design usability voor het web = zoals lay-out, navigatie, bedieningsmenu, vindbaarheid en toegankelijkheid van de website accessibility = de gemakkelijke bediening van en uniforme toegang tot een website interaction design (ID) = het functioneel en visueel ontwerp van de website, stel vragen als ‘wie gaat de website gebruiken’, ‘wat motiveert de gebruiker om de website te gebruiken, in welke context en wat is de toegevoegde waarde voor de gebruiker? Usability do’s en don’ts = maak geen mooie site, maar een die werkt, snel bediend kan worden en toegankelijk is, bouw geen sites die alleen werken met de nieuwste plugins en technieken, plaats de zoekoptie vast en rechtsboven op de site, gebruik veel witruimte rondom de componenten call-to-action (c2a) = een concreet, actief, kort en krachtig, opvallend, duidelijn in de verwachting en dringed. Bijv. vraag vandaag de gratis brochure aan 4r model = relevantie, rich, retentie, reactie&rendement relevantie = is de site relevant voor het doel en is er geen waste dat afleidt? rich = is er aantrekkelijke content op de site die past bij de doelgroep? retentie = zorg met de site, usability, accessability en ID dat gebruiker terug wil komen reactie &rendement = goede c2a's en het pad naar het doel moet kort snel en duidelijk zijn.
Ingezonden op 06-06-2013 - 3903x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!