Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Handboek Online Marketing
› 9 e-mailmarketing
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Handboek Online Marketing
, deel 1
9 e-mailmarketing
Jaar 1
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
voorbeelden e-mailmarketing = ruim 32% opent een e-mailing in de 1ste 2 uur na ontvangst, click rates liggen ron 2,7% eind 2008, de onderwerpregel en afzender zijn de meest belangrijke redenen om de mail te openen belangrijk bij databases = effectief managen, schoon houden, beheren en laten groeien van de lijst met e-mailadressen en mailprofielen doelen van e-mailmarketing = periodiek informeren, direct verkopen, bijsturen imago/goodwill, klanten binden, nieuwe klanten, klanten inventariseren, traffic genereren periodiek informeren = nieuwsbrief mails, informeer periodiek met bijv. tips buzz, product en gebruik pakkende kop direct verkopen = acquisitie mails ( to the poimt laat product en prijs ziet en geeft sfeer waarbij de klant denkt de beste deal te hebben) bijsturen image/goodwill = buzz (1 boodschap die de ontvanger laat shaken) of viral mails nieuwe klanten = werven voor toekomstige databasemarketing met virale mailcampagnes klanten inventariseren = vragenlijst mails (niet commerciele retentie) traffic genereren = bijv buzz, viral of acquisitie mails opt in = de klant geeft zich bewust op voor een emailing opt out = de klant krijgt ongevraagd mails en kan zich wel uitschrijven telecomwet voorbeelden van regels = de mail dient virusvrij te zijn en herkenbaar als reclame, de bezoeker kan alleen vooral door een actieve handeling aangeven of hij reclame via mail wenst te ontvangen, het mailadres mag gebruikt worden als het is verkregen in het kader van het leveren van producten diensten en/of het doen van donaties succesfactoren e-mailmarketing = stuur kwaliteits info, werkelijk nieuws; stuur scanbare, snel te begrijpen en goede relevante aanbiedingen en updates; de tekst en onderwerp kort en krachtig; maak de mail zo persoonlijk mogelijk e-mail relevantie = is de boodschap aangepast aan de voorkeuren van de respondent? e-mail rich = stuur info van waarde, afgestemde aanbiedingen, geen verplichte mailings e-mail retentie = stuur relevante en opvolgende mail na koop/klantcontact/ 1ste interesse e-mail reactie &rendement = bouw concrete actiepunten in de e-mailings
Ingezonden op 06-06-2013 - 1723x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!