Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
maatschappijleer kgt samenvatting hfd 5 media
› 5 media
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
maatschappijleer kgt samenvatting hfd 5 media
, deel 1
5 media
Jaar 3 (vmbo-kgt)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
communicatie = het doorgeven van informatie non-verbale communicatie = zonder woorden informatie doorgeven meerzijdige communicatie = tegelijk ontvanger en zender massacommunicatie = 1 zender geeft informatie door aan een helemaal ontvangers medium = een middel om te communiceren sociale media = alle internetmogelijkheden waarbij je informatie met elkaar kunt delen commerciƫle zenders = zenders die vooral winst willen maken publieke omroepen = zenders die geld krijgen van de overheid wat staat er in de mediawet = dat publieke omroepen programma's met informatie, nieuws en cultuur moeten uitzenden waar herken je populaire kranten aan = grote koppen en foto's waar gaan populaire kranten vaak over = sport, criminaliteit en shownieuws waar herken je kwaliteitskranten aan = moeilijker taalgebruik waar gaan kwaliteitskranten vaak over = politiek en economie crossmedia = mix van verschillende soorten media waar bestaat de identiteit van een massamedium uit = wie dat medium is en wat zij belangrijk vinden infotainment = programma's met een mix van informatie en ontspanning nieuwsselectie = journalisten beslissen wat ze wel en niet opnemen in het nieuws persbureaus = bedrijven die nieuwsberichten verzamelen en verkopen wat gebeurd er bij hoor- en wederhoor = beide partijen worden gehoord om de feiten te kunnen controleren kijkcijfer = geeft aan hoeveel mensen er naar een tv-programma kijken doelgroep = groep mensen met dezelfde belangstelling spam = ongevraagde reclame via e-mail of telefoon sluikreclame = het laten zien van merknamen en producten terwijl dit niet is toegestaan amusementsprogramma's = televisie-uitzendingen die de kijker vermaken manipulatie = met opzet feiten weglaten of veranderen indoctrinatie = voortdurend worden bepaalde meningen aan mensen opgedrongen theorie van de selectieve waarneming = je kiest zelf uit wat je wilt zien of horen kijkwijzer = overzicht van symbolen die aangeven wat voor soort programma het is zelfcensuur = controle op informatie door het mediabedrijf zelf
Ingezonden op 25-06-2014 - 2511x bekeken.
Waardering 6.4 (aantal stemmen: 4)
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!