Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Personeelsmanagement
› 6 Marketingcommunicatie COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Personeelsmanagement
, deel 1
6 Marketingcommunicatie COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Actiecommunicatie?= Communicatie die gericht is op directe gedragsbeïnvloeding om aankopen te stimuleren op korte termijn. Branding?= Consistent lading geven aan het merk. Decision making unit (DMU)= Tijdelike of vaste groep mensen in een organisatie die zich bezighoudt met de beslssing over een grote aankoop. Diversificatie?= De organisatie introduceert een nieuw product op een nieuwe markt. Informationele positionering?= Hierbij worden concrete, functionele eigenschappen van een product benadrukt. Internal branding?= Het iegen merk centraal stellen bij het management en de medewerkers als het gaat om het gedrag en de communicatie. Marketing?= Alle activiteiten gericht gericht op signaleren en bevredigen van de behoeften van de doelgroep. Marktontwikkeling?= De organisatie richt zich op het verkopen van bestaande producten aan nieuwe klanten op nieuwe markten. Marktpenetratie?= De organisatie wil grotere aantallen van bestaande producten op de bestaande markt afzetten. Positionering?= Het bepalen van de plaats van een merk in de markt ten opzichte van andere merken. Productontwikkeling?= De organisatie probeert vaste klanten ook andere producten van de organisatie te laten kopen. Themacommunicatie?= Communicatie die wordt ingezet om de kennis en houding van de doelgroep op lange termijn positief te beïnvloeden. Transformationele positionering?= Hierbij wordt een merk verbonden met de waarden en levensstijl van de consument. Tweezijdige positionering?= Hierbij worden zowel de producteigenschappen als de emtionele waarden gecommuniceerd. wat zijn de 5 P's bij marketingmix?= Product, prijs, plaats, promotie, personeel. Welke P is het belangrijkst bij dienstverlenende organisaties en detailhandel?= Personeel, in die sectoren is er sprake van een direct contact met de klant. Wat is een speciale vorm van marketing?= business to business (b-to-b). Waar gaat het bij b-to-b om?= De communicatie van een organisatie die is gericht op andere organisaties. Wat is een decision making unit (DMU)?= Een tijdelijke of vaste groep mensen in een organisatie die is betrokken bij de beslissing om een nieuw product aan te schaffen. Welke 3 basisfuncties heeft een merk?= Het creëert bekendheid, bouwt een emotionele band op met klanten, herinnert klanten eraan het opnieuw te kopen. Wat is corporate branding?= Een proces waarbij alle doelgroepen worden betrokken. Welke 4 mogelijke groeistrategieën geeft de Ansoff-matrix?= Marktpenetratie, marktontwikkeling, productontwikkeling, diversificatie. Wat is het doel van marktpenetratie?= Van incidentele gebruikers vaste gebruikers te maken. Waarom kiest een organisatie voor marktpenetratie?= Dan willen zij grotere aantallen van bestaande producten op een bestaande markt afzetten. Waarbij richt de organisatie zich bij marktontwikkeling?= Op het verkopen van bestaande producten aan nieuwe klanten op nieuwe markten. Waar richt de communicatie bij marktontwikkeling zich op?= Vooral op adverteren, sales promotie en beursdeelname. Waar zorgt productontwikkeling voor?= Dat vaste klanten ook andere producten van de organisatie gaan kopen. Aan wat voor een producten kan je denken bij productontwikkeling?= Accesoires, extra software of volledig nieuwe producten. Wat is diversificatie?= Introductie van een nieuw product op een nieuwe markt. Kans op succes is groot, maar de kans op een misser ook. Waar is marketingcommunicatie op gericht?= Om uiteindelijk tot kopen aan te zetten. Wat zijn de stadia van de aankoop?= Merkbekendheid, merkkennis, merkvoorkeur, aankoop, tevredenheid. Waar onderscheid je merkbekendheid in?= Actieve en passieve merkbekendheid. Actieve merkbekendheid?= Noemen mensen spontaan het merk als je ze ernaar vraagt. Passieve merkbekendheid?= Herkennen ze het merk wel maar komt niet spontaan in hun op. Wat wil merkkennis zeggen?= Dat de doelgroep kennis heeft van de eigenschappen en de specifieke voordelen en waarden van het merk. Wat is merkvoorkeur?= De houding van de consument ten opzichte van het merk. Intentie?= Een positieve attitude moet resulteren in intentie tot aankoop en daarna in een gedrag, namelijk de daadwerkelijke aankoop van een product of dienst. Tevredenheid?= Als de consument tevreden is over het gekochte product, versterkt dit de tevredenheid en de merktrouw en blijft de relatie in stand. Waar richt een positionering zich op?= Op het verleiden van kanten tot koopgedrag en op het bouwen van duurzame relaties. Waar draait het om bij het zoeken van de juiste positionering?= Het merk, de doelgroepen, de concurrentie en de ontwikkelingen en trends in de maatschappij. Wat is de golden circle?= Is een eenvoudig en aansprekend denkmodel dat Simon Sinel ontwikkelde. Waar wordt de kern door gevormd bij de golden circle en waarmee wordt deze vervolgd?= Why, How, What Waar staat de Why voor in de golden circle?= Gaat over waarin een organisatie gelooft, wat haar drijft. Dit is sterk gekoppeld aan het DNA van het merk. Het is de visie zonder fratsen. Waar staat de How voor in de golden circle?= Gaat over hoe de organisatie werkt. Waar staat What voor in de golden circle?= Zijn de producten of diensten di eeen organisatie maakt en verkoopt. Een merk moet niet alleen extern worden beleefd. Ook intern moet het merk een lading krijgen?= Waar Wat verstaan we onder internal branding?= Medewerkers moeten zich verbonden voelen met hun eigen organisatie en ambassadeurs worden voor het eigen merk. Denken en handelen vanuit de merkgedachte begint bij een diep inzicht in waar de organisatie voor staat en waar ze voor gaat.= Waar Waar start internal branding mee?= Het uitleggen van het merk en de merkwaarden aan de medewerkers. Wat is het stappenplan van internal branding?= Beschrijven van het merk en het basisverhaal, verklaren van het merk aan de medewerkers, medewerkers geven eigen betekenis aan het merk, medewerkers gaan aan de slag met het merk, verankering van het merk. Welke 2 soorten communicatie onderscheiden we bij marketingcommunicatie?= Thema- en actiecommunicatie Wat is het doel van themcommunicatie?= Vooral de merkbekendheid en de merkvoorkeur te vegroten en het imago te verbeteren. Dit is een relatief langdurig proces. Waar richt actiecommunicatie zich op?= Direct stimuleren van de aankoop. Deze communicatie is van tijdelijke aard. Wat is het doel van actiecommunicatie?= Realiseren van probeeraankopen en directe omzetverhoging. Wat wordt er gedaan bij pushstrategie?= Een product wordt zo sterk door de producent gepromoot bij de winkeliers dat deze hte besluiten te bestellen. Waar richt een organisatie zich op bij pullstrategie?= Rechtstreeks tot de uiteindelijke consument. Welke 3 vormen van positioneren zijn er?= Informationele positionering, transformationele positionering, tweezijdige positionering. Wat wordt er gedaan bij informationele positionering?= Worden concrete, functionele eigenschappen benadrukt. Wanneer wordt de informationele positionering vaak ingezet?= Bij nieuwe producten en bij producten die een duidelijk unique selling point (USP) hebben, bijvoorbeeld producten die een specifiek probleem oplossen. Wat wordt er gedaan bij transformationele positionering?= Wordt een merk verbonden met waarden en een levensstijl van de consument. Wanneer wordt de transformationele positionering meestal toegepast?= Als binnen een productcategorie geen al te grote kwaliteitsverschillen aanwezig zijn. Wat wordt er gedaan bij tweezijdige positionering?= Worden zowel de producteigenschappen als de emotionele waarden gecommuniceerd. Welke marketingcommunicatiestrategieën kan je onderscheiden?= Globale strategie, adaptiestrategie, differentiatiestrategie. Wat houdt de globale strategie in?= Dat de organisatie kiest voor een gelijke positionering in alle landen. Wanneer kan de organisatie gebruik maken van de globale strategie?= Als de culturele verschillen tussen landen niet zo relevant zijn voor het merk. Het merk is dan zo aantrekkelijk dat het in de meeste culturen wordt gewaardeerd om dezelfde eigenschappen. Wat houdt de adaptiestrategie in?= Dat het basisconcept van de advertentie of campagne in verschillende landen gelijk is. De teksten worden echter aangepast en lokale modellen en acteurs worden gecast. Wat houdt differentiatiestrategie in?= Is het creatieve concept per land anders. Er wordt sterk rekening gehouden met economische en culturele verschillen. Wat is het uitgangspunt van Treacy en Wiersema?= Dat iedere organisatie een minimaal niveau bezit op drie waardeposities, kosten, product en relatie maar dat ze excellent moet zijn in een positie. Waarbij gaat het om operational excellence?= Om de uitmuntende prestaties in de dagelijkse werkzaamheden, bovendien gaat het om het realiseren van de laagst mogelijke prijs. Wat zijn product leaderships?= Innovators die in de markt steeds als eerste met de nieuweste producten of features komen. Organisatie claimt de beste te zijn en is altijd bezig om de grenzen van product, proces en dienst te verleggen (bijv. Apple en Miele). Waar draait het om bij Customer intimacy?= Langdurige relatie met de klant, dit vereist diepe kennis van de specifieke behoeften van de klanten. Wat is de aanpak voor marketingcommunicatie?= Bepalen kern van het merk, onderzoek naar consumenten, concurrenten en de maatschappij, doelgroepen marketingcommunicatie, doelstellingen marketingcommunicatie, propositie, strategie voor de marketingcommunicatie, concept, mediakeuze, budget, uitvoering, evaluatie. Wat
Ingezonden op 27-08-2014 - 1627x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!