Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Personeelsmanagement
› 7 Marketingcommunicatie-instrumenten COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Personeelsmanagement
, deel 1
7 Marketingcommunicatie-instrumenten COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Beurzen?= Evenementen waarbij een organisatie tegen betaling een standruimt huurt om haar producten of diensten te presenteren aan geïnteresseerde doelgroepen. Brandactivation?= Actie om het merk meer te verbinden met de doelgroep. Collectieve reclame?= Reclame die door of namens een groep organisaties wordt gevoerd. Dat kan zijn voor een bedrijfstak of voor een gezamenlijk product. Combinatiereclame?= Gezamenlijke reclame door verschillende, niet direct met elkaar concurrerende ondernemingen. Bijvoorbeeld textiel en een wasmiddel. Conferentie?= Een- of meerdaagse bijeenkomst waarin wordt overlegd en onderhandeld. Congres?= Een grootschalig opgezette een- of meerdaagse bijeenkomst met een informatief karakter. CRM?= Customr Relationship Management is het realiseren, behouden en versterken van de klantrelaties. Direct mail?= Rechtstreekse benadering van de doelgroep via de post of e-mail. Direct marketing?= Vorm van marketing waarbij de communicatie met (potentiële) afnemers direct plaatsvindt zonder tussenkomst van verkopers en andere tussenschakels. Donatie?= Gift van een organisatie of particulier zonder dat daar een communicatieve tegenprestatie tegenover staat. Draaiboek?= Een overzicht van wie, wat op welk tijdstip doet. Event?= Manifestatie met als doel het merk meer lading te geven. Free publicity?= Onbetaalde aandacht in de media (earned media). Fundraising?= Activiteit waarbij een organisatie schenkingen verzamelt voor een vooraf bepaald specifiek doel. Guerillamarketing?= Creatieve commnicatie op onverwachte plaatsen en onverwachte momenten. Horizontale beurs?= Beurs waarbij een groep exposanten uit een branche zich aan doelgroepen uit verschillende branches presenteert. Persoonlijke verkoop?= Directe contacten tussen de onderneming en haar afnemers met als doel het afsluiten van een (verkoop)transactie. Publieksbeurs?= Beurs die zich richt op een algemeen publiek. Seminar?= Een studie- en discussiebijeenkomst met een praktisch karakter. Sponsoring?= Zakelijke overeenkomst waarbij de sponsor in ruil voor (financiële) middelen communicatiemogelijkheden van de gesponsorde krijgt. Symposium?= Een studie- of discussiebijeenkomst met een wetenschappelijk karakter. Verticale beurs?= Beurs waarbij exposanten uit verschillende branches producten presenteren aan professionele doelgroepen uit een branche. Workshop?= Een studiebijeenkomst waarbij de deelnemers zelf actief zijn. Welke 8 stappen volg je bij het opstellen van een online strategie?= Bepaal het doel, obeserveer en analyseer, bepaal de doelgroep, bepaal de online mix, zorg voor bezoekers en volgers, creëer content, stimuleer de interactie, meet de resultaten. Wat is een voordeel van online communicatie?= Doelen relatief gemakkelijk te koppelen zijn aan meetbare Key Performance Indicators (KPI's). Wat zijn KPI's?= Meetindicatoren van een succesvolle aanpak. Waar liggen de meest voorkomende KPI's bij social media?= Content impressions, engagement, fanbase. Wat verstaan we onder content impressions?= De keren dat posts op social media zijn bekeken door eigen fanbase en anderen. Wat verstaan we onder engagement?= Het aantal reacties, likes en shares op een bepaalde post. Wat verstaan we onder fanbase?= Hoe groot is het aantal fans en volgens en hoe snel groeit dit aantal? Wat kunnen KPI's voor webistes zijn?= Bezoekersaantallen en bezoektijd. Wat is een voordeel van online conservaties?= De laagdrempeligheid waarmee organisaties in gesprek kunnen komen met hun doelgroep. Wat zijn de voordelen van online communicatie?= Interactiviteit is mogelijk, een-op-een communicatie, snel en actueel, goed en duidelijk te analyseren wie de bezoekers zijn, combinatie van informatie opvragen, bestellen en betalen, resultaten zijn duidelijk te meten. wat zijn de nadelen van online communicatie?= Bereik is niet vanzelfsprekend, arbeidsintensief, met name het creëren van content, negatieve berichten zijn voor iedereen zichtbaar en kunnen door velen worden opgepakt. Welke relevante media kan een organisatie inzetten bij online communicatie?= Websites, apps, facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Instragram. Wanneer spreek je van co-creatie?= Als klanten of consumenten worden betrokken bij de creatie van content en het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten. Wat is het doel van een weblog?= Vooral om te informeren, te betrekken en te interacteren. Wat is het doel van twitter?= Vooral om traffic te genereren, te informeren en te delen. Wat is het doel van facebook?= Vooral om te betrekken en te interacteren. Wat is het doel van Linkedin?= Vooral voor personal branding, om een netwerk te bouwen. Wat is het doel van youtube?= Vooral om te betrekken, je merk te versterken, een goed gevoel over te brengen en te entertainen. Wat is het doel van Instagram?= Vooral om foto's uit te wisselen. Wat is het doel van slideshare?= Vooral om te leren, expertise te etaleren en klanten te genereren. Wat is Search Engine Optimization (SEO)?= Is het geheel van activiteiten dat bedoeld is om een webpagina hoog te laten scoren in de gratis zoekresultaten van een zoekmachine. Wat is Search Enigine Advertising (SEA)?= Is het gericht adverteren in zoekmachines. De advertentie wordt bij SEA alleen getoont aan de zoekmachinegebruikers die zoeken op een zoekterm over een bepaald product of dienst. Alleen als de consument de advertentie aanklikt, wordt een vergoeding per klik verrekend (pay-per-click). Wat wordt er gedaan bij reclame?= Een organisatie koopt ruimte in een blad, op een billboard, op een blog of website, of koopt zendtijd in op radio of televisie. Wat zijn voordelen van reclame?= Groot bereik in korte tijd, lage kosten per contact, snelle toename van naams- en merkbekendheid. Wat zijn nadelen van reclame?= Contactduur is meestal kort, steeds kleiner bereik per medium, je bereikt veel mensen die niet tot de doelgroep behoren, er is veel herhaling nodig, hoge kosten. Wat is het doel van direct marketing?= De doelgroep te verleiden tot een bepaalde actie. Wat is de kracht van direct marketing?= De one-to-one benadering. Wat zijn de voordelen van direct marketing?= Besparing op de kosten van tussenpersonen en reclamecampagnes, goede afstemming op de wensen en voorkeuren van individuele klanten, benadering van kleine doelgroepen met een gerichte boodschap, direct zicht op de resultaten. Wat zijn de nadelen van direct marketing?= De kwaliteit van het databestand bepaalt het succes, opzetten en bijhouden van een databestand in arbeidsintensief, verwerken van respons en follow up kost veel tijd. Wanneer is persoonlijke verkoop interessant?= Een beperkt aantal (potentiële) klanten, een hoge aankoopprijs met een ruime marge, een aanpassing aan de individuele behoeften, een uitgebreide informatievraag, een onderhandeling over prijs. Wat kan een organisatie met CRM?= Direct zien welke acties succesvol zijn, geld besparen op onrendabele klanten, beter haar aanbod op de behoeften van de klant afstemmen, snel op veranderingen in de situatie van de klant reageren, klanten persoonlijker aanspreken, bestaande klanten langer vasthouden. Wat staat er bij CRM centraal?= Identificeren, werven, behouden en ontwikkelen van relaties. Dit gebeurt op basis van de klantendatabase die wordt geordend via de klantenpiramide. Wat zijn de doelen van sponsoring?= Verhogen van naamsbekendheid, versterken van het imago, opbouwen en onderbouwen van relaties, tonen van maatschappelijke betrokkenheid, motiveren van de eigen medewerkers en verhogen van de company pride. Wat zijn de voordelen van sponsoring?= Het positieve imago van gesponsorde straalt af op de sponsor, snelle toename van de naamsbekendheid, vele mogelijkheden voor netwerken. Wat zijn de nadelen van sponsoring?= Imago van de sponsor kan beschadigen door negatieve gebeurtenissen bij de gesponsorde, het communicatieve rendement is sterk afhankelijk van de professionaliteit van de gesponsorde, het rendement is moeilijk te meten. Wat zijn veel voorkomende voorbeelden van sponsoring?= Sportsponsoring, kunst- en cultuursponsoring en sociale sponsoring. Wat is het verschil tussen sponsoring en donatie?= Bij sponsoring wordt er geen communicatieve tegenprestatie verwacht. Wat wordt er onder meer beschreven in een sponsorcontract?= Duur van het contract, branche-exclusiviteit, sponsorbedrag, communicatieve tegenprestaties, bijkomende kosten. Wat zijn redenen voor beursdeelname?= Directe ontmoeting met geïnteresseerde bezoekers, versterken van de band met bestaande relaties, vergroten van de naamsbekendheid en het introduceren van nieuwe producten of diensten. Wat zijn voordelen van beursdeelname?= Bezoekers komen op eigen initiatief en zijn geïnteresseerd, direct contact met doelgroepn, gesprekken zijn op neutraal terrein, zicht houden op de concurrentie, mogelijkheden voor demonstraties. Wat zijn nadelen van beursdeelname?= Beursbezoekers worden overspoeld met informatie, beurscontacten zijn kort en oppervlakkig, beursdeelname vraagt een grote investering in tijd en geld. Wat is het stappenplan bij het organiseren bij een beurs/event?= Start met heldere organisatie, baken het geheel af, schakel eventuele externe leveranciers in, stel een draaiboek op, voorbereiding, uitvoering, evaluatie en follow-up. Wat is een congres?= Een grootschalig opgezette een- of meerdaagse bijeenkomst met een informatief karakter waar mensen kunnen luisteren naar en/of discussiëren met een of meer personen. Wat is een conferentie?= Een- of meerdaagse bijeenkomst waarin wordt overlegd en onderhandeld om afspraken te maken. Wat is een seminar?= Een studie- en discussiebijeenkomst met een praktisch karakter. Wat is een workshop?= Een studiebijeenkomst waarbij deelnemers zelf actief zijn. Wat doet een organisatie met brandactivation?= Koppelt de organisatie (nieuwe) associaties aan het merk en geeft de kernwaarden meer lading door relevante informatie en authentieke ervaringen aan te bieden. Wat zijn de kenmerken van brandactivation?= Biedt een authentieke ervaring en beleving, geeft lading aan het merk en activeert de merkessentie, verleidt de doelgroep tot een actieve deelname, zorgt voor een memorabele ervaring die zichzelf doorvertelt. Wat zijn de kenmerken van brandactivation?= Creatie, productie en realisatie zijn erg belangrijk en er wordt weinig geadverteerd. Hierdoor zijn brandactivations relatief goedkoop. Wat zijn de kenmerken van one-to-one activatie?= Doel is de doelgroep te bereiken en er een relatie mee op te bouwen, sterk individueel gericht, op korte termijn inspelen op situaties en gebeurtenissen, persoonlijk contact is belangrijk. Wat doe je bij guerrillamarketing?= Sla je kleinschalig, gericht toe met acties die impact hebben. Wat zijn de 5 O's van guerillamarketing?= Origineel, onverwacht, onconventioneel, opmerkelijk, onvergetelijk. Wat zijn de kenmerken van guerilla-acties?= Doel is dat mensen het merk op een spraakmakende manier meemaken, doelgroep hoeft niet deel te nemen en is meestal toeschouwer, de actie wordt eenmalig en niet structureel ingezet, het verrassingseffect dat free publicity in de (social) media oplevert, is essentieel.
Ingezonden op 27-08-2014 - 1596x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!