Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Personeelsmanagement
› 10 Communicatieplan COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Personeelsmanagement
, deel 1
10 Communicatieplan COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Communicatiedoelgroep?= Afgebakende groep personen of organisaties waarop de communicatie is gericht. Communicatiedoelstelling?= Het effect dat men met communicatie in een bepaalde periode bij een specifieke doelgroep wil bereiken met betrekking tot kennis, houding en/of gedrag. Communicatiestrategie?= De keuzes over welke boodschap en met welke middelen aan wie wordt gecommuniceerd en wanneer. Communities?= Groep mensen met dezelfde belangstelling die op een of andere wijze online of offline met elkaar in verband staan. Concept?= Creatief idee dat het uitgangspunt vorm van een communicatiecampagne. Crossmediaal?= Mediastrategie waarbij de ontvanger van het ene communicatiemiddel naar het andere wordt gelukt. Effectconcept?= Creatief basisidee waarbij het te bereiken resultaat centraal staat. Effectevaluatie?= Onderzoek naar wat het resultaat is van de communicatie. Explicatieconcept?= Creatief basisidee waarbij het product of de dienst wordt verklaard en toegelicht. Influetials?= Opinieleiders die invloed kunnen hebben op de doelgroep. Intermediair?= Tussenpersoon tussen zender en de doelgroep. Nulmeting?= Meting van de situatie voordat activiteiten plaatsvinden. Procesevaluatie?= Aanpak waarbij de gevolgde werkwijze kritisch wordt bekeken. Propositie?= Belofte die aan de klant wordt gedaan. Een communicatieplan moet altijd worden gekoppeld aan een organisatievraag. Eerst kijk je naar wat de organisatievraag is.= Dat is juist. Wat zijn onderdelen van een communicatieplan?= Analyse, doelgroep/doelstellingen, boodschap, strategie, concept, communicatiemiddelen, tijdsplanning, budget, evaluatie. Wat is het doel van de analyse?= Echte inzichten verkrijgen. Feiten verzamelen via internet is eenvoudig. Uit alle beschikbare gegevens een inzicht destilleren, is waar het om gaat. Wat is het verschil tussen publieksgroepen en doelgroepen?= Publieksgroepen heb je, doelgroepen kies je. Wat is een communicatiedoepgroep?= Groep waarop een communicatiecampagne zich richt. Waar bestaat de marketingdoelgroep uit?= Daadwerkelijke consumenten. Wat zijn voorbeelden van communities?= Beleggingsclubs, rijders van een Mini, modefans en merkfreaks. Wat is segmenteren?= Is het verder onderverdleen in bepaalde doelgroepen. Waar segmenteer je op bij algemene criteria?= Geografie, socio-demografie, psychografie, behavioristisch. Wat verstaan we onder geografie bij segmentatie?= Vindt segmentatie plaats op land, provincie, regio, gemeente of postcode, wijk of straat. Wat verstaan we onder Socio-demografie bij segmentatie?= Segmentatie op basis van kenmerken die aan een persoon of huishouden zijn geboden, zoals leeftijd, geslacht, burgelijke staat, gezinsgrootte, inkomen, beroep, opleidingen en ras. Wat verstaan we onder psychografie bij segmentatie?= Indeling vindt plaats op basis van waarden en behoeften. Voorbeelden zijn lifestyle, politeike overtuiging, ideeën over geld, sparen, het milieu e.d. Wat verstaan we onder behavioristisch bij segmentatie?= Kijk je naar gebruikers, potentiële gebruikers, ex-gebruikers en niet-gebruikers. Welke groepen zie je onder behavioristisch?= Brand loyals, brand switchers, other brand loyals, new catergory users, non users. Welk onderscheid kan je maken tussen verschillende soorten doelstellingen?= Ondernemingsdoelstellingen, marketingdoelstellingen, communicatiedoelstellingen. Waar gaat de organisatiedoelstelling over?= Over het doel van de organisatie. Waar gaat de marketingdoelstelling over?= Deze zijn gericht op omzet, marktaandeel en concurrentie. Wat gaat de communicatiedoelstelling over?= Deze beschrijven de gewenste communicatie-effecten in termen van: kennis, houding en gedrag. Welke eisen gelden er voor communicatiedoelstellingen?= De doelstellingen moete realistisch en acceptabel zijn, de doelstellingen moeten meetbaar zijn, de doelstellingen moeten specifiek en tijdgebonden zijn. Waar staat SMART voor?= S specifiek, M meetbaar, A Acceptabel, R realistisch, T tijdgeboden. Wat staat centraal in het communicatiekruispunt?= De aard van de relatie met de doelgroepen en het beoogde proces. Uit welke 4 basisstrategieën kan je kiezen bij het communicatiekruispunt?= Informeren, overreden, dialogiseren, formeren. Waar is themareclame op gericht?= Heeft tot doel de merkbekendheid en de merkvoorkeur te vergroten en het imago te verbeteren. Waar richt actiecommunicatie zich op?= Direct stimuleren van de aankoop. Wat is een nadeel van een intermediair?= Je weet niet of hij de boodschap op de juiste manier overbrengt. Waar is massacommunicatie vooral voor geschikt?= Als je de kennis snel wilt vergroten bij een omvangrijke groep. Wat is propositie?= De kernbelofte aande klant, geeft weer wat het merk voor de consument kan betekenen. Wat is een goede propositie?= Overtuigend, onderscheidend en geloofwaardig. Op welke niveaus heb je concepten?= Organisatieniveau, communuicatieniveau, concepten als onderdeel van eigen communicatieplan. welke soorten concepten heb je?= Effectconcept, vergelijkingsconcept, explicatieconcept, associatieconcept. Effectconcept?= Verwoordt het resultaat dat het gevolg is van de aankoop van een product. Vergelijkingsconcept?= Gebruik je als je het merk wilt afzetten tegen een ander merk. Explicatieconcept?= Legt uit wat bijvoorbeeld de voordelen zijn van product, hoe het werkt en welke elementen dat product bevat. Associatieconcept?= Leg je een verband tussen het merk en iets anders. Doelgroep/middelenmatrix?= ZIjn de middelen afgezet tegen verschillende doelgroepen. Op welke manieren kan je het communicatiebudget vaststellen?= Taakstellende methode, uitgaven in voorafgaande jaren, anticyclische methode.
Ingezonden op 30-08-2014 - 2419x bekeken.
Laatst bijgewerkt:
31-08-2014
.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!