Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Personeelsmanagement
› 12 Media COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Personeelsmanagement
, deel 1
12 Media COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Abri?= Bushokje waarop reclameposters worden aangebracht. Banner?= Advertentielink op een website. Bereik?= aantal mensen dat met een medium of reclameboodschap wordt geconfronteerd. Brutobereik?= Som van het bereik van twee of meer media samen. Communicatievermogen?= Mate waarin een medium in staat is een specifieke boodschap op een bepaalde doelgroep over te brengen. Controlled circulation?= Het gratis verspreiden van een blad onder een geselecteerde doelgroep. Crossmediaal?= Mediastrategie waarbij de doelgroep via een medium naar een ander communicatiemiddel wordt gelokt. Dekking?= Het percentage van de communicatiedoelgroep dat door een bepaald medium wordt bereikt. Earned media?= Content over de organisatie die door andere gratis wordt geplaatst. External pacing?= De ontvanger van de boodschap heeft geen invloed op het tempo en de volgorde waarin hij de boodschap ontvangt. Huis-aan-huisblad?= Gratis blad dat bij alle huishoudens in een bepaald gebied wordt bezorgd. Huisorgaan?= Publicatie van de organisatie die ongevraagd en gratis wordt verzonden aan externe relaties. Insert?= In een tijdschrift of krant geplakte of gevouwen folder, antwoordkaart of proefmonster. Internal pacing?= De ontvanger kan de boodschap in een door hemzelf bepaalde volgorde en tempo tot zich nemen. Mediabureau?= Bureau dat is gespecialiseerd in grootschalige inkoop van mediaruimte om zo betere voorwaarden te krijgen voor zijn opdrachtgevers. Mediaselectie?= Keuze van media die voor een campagne worden ingezet. Medium?= Middel dat wordt gebruikt om een boodschap over te dragen. Mupi?= Kleine reclamezuil, meestal in winkelstraten. Nettobereik?= Bereik van twee of meer media waarbij de overlapping niet meetelt. Nulnummer?= Testuigave van een nieuw blad in een zeer beperkte oplage. Oplage?= Aantal exemplaren dat van een blad wordt gedrukt. Owned media?= De media waawrover de organisatie zelf het beheer heeft. Paid media?= Ingekochte ruimte, dus het online of offline adverteren. Posttest?= Onderzoek waarbij het effect van een communicatie-uiting na het verschijnen wordt gemeten. Pretest?= Onderzoek waarbij voor de productie of het voeren van een campagne wordt gekeken of en hoe de uiting overkomt bij de doelgroep. Sponsored magazine?= Tijdschrift dat in opdracht van een organisatie wordt vervaardigd voor externe relaties en waarin advertenties van derden staan. Virals?= Online filmpjes die door de doelgroep naar elkaar worden gestuurd. Waste?= Personen die wel worden bereikt door de inzet van de verschillende communicatiemiddelen, maar die buiten de doelgroep vallen. Waaraan kan je denken bij owned media?= Nieuwsbrieven, brochures, relatieblad, website, linkedin en facebookpagina. Wat zijn de kenmerken van owned media?= Hoge controle over de boodschap, lage tot matige betrokkenheid van het publiek, hoge kosten. Wat zijn voorbeelden van earned media?= Online of offline word of mouth, reviews en virals. Wat zijn kenmerken van earned media?= Matige controle over de boodschape, hoge betrokkenheid van het publiek, lage kosten. Wat zijn de kenmerken van paid media?= Hoge controle over de boodschap, lage tot matige betrokkenheid van het publiek, hoge kosten. Waar zitten bij owned media de meeste kosten in?= Tijd voor het ontwikkelen van creatieve en relevante content. Wat is een landingspagina?= Met zo'n specifieke pagina wordt de bezoeker zonder omwegen naar die pagina geleid die specifieke informatie bevat waarnaar hij of zij op zoek is. Wat is een mooi woord voor huisorgaan?= Relatietijdschrift. Wat is het verschil tussen sponsored magazine en huisorgaan?= Bij sponsored magazine staan er advertenties van derden in. Wat zijn voordelen van adverteren in dagbladen?= Massaal bereik, actueel, advertenties op korte termijn te plaatsen, sterke binding met lezers. Wat zijn de nadelen van adverteren in dagbladen?= De drukkwaliteit is matig, landelijk bereik is kostbaar, moeilijk bereik specifieke doelgroepen, korte levensduur advertentie. Wat zijn de voordelen van adverteren in huis-aan-huisbladen?= Groot bereik, geografisch segmentatie mogelijk door regio-edities, relatief lage advertentiekosten. Wat zijn de nadelen van adverteren in huis-aan-huisbladen?= Beperkt communicatievermogen, verschijnen meestal eens per week, matige papierkwaliteit. Uit welke 3 soorten advertenties kan een adverteerder kiezen in een dagblad?= GA of gewone advertentie, IM of ingezonden mededeling, VP of voorpagina-advertenties. Een aantal vakbladen verschijnt in controlled circulation, ze worden gratis verspreid onder een afgebakende doelgroep.= Dat is juist. Wat zijn de voordelen van adverteren in tijdschriften?= Redactionele inhoud sluit meestal aan bij aangeboden producten, drukkwaliteit is hoog, een blad wordt bewaard of doorgegeven, inserts als folders en monsters. Wat zijn de nadelen van adverteren in tijdschriften?= Heeft een lange aanlevertermijn, bouwen pas na weken bereik op, oplage is sterk afhankelijk van losse verkoop. Wat is non-spot advertising?= Adverteren buiten reclameblokken om. Wat verstaan we onder billboarding?= Korte vermelding aan het begin of het eind van het programma. Wat verstaan we onder product placement?= Het merk komt in beeld, een voorbeeld is dat acteurs uit een soap de kleding dragen van een bepaald merk. Wat verstaan we onder inscript sponsoring?= Het merk maakt deel uit van het script. Bijvoorbeeld frans bauer maakt een programma op curacau en geeft aan hoe leuk het daar is. Wat verstaan we onder programmaparticipatie?= Het programma wordt in overleg met een merk geproduceerd, het merk neemt daarbij een deel of alle productiekosten voor zijn rekening. Wat zijn de voordelen van televisiereclame?= Een relatief hoge attentiewaarde en een relatief hoog communicatievermogen door een combinatie van beeld en geluid, snel een hoog landelijk bereik, opties voor programmaparticipatie en sponsoring. Wat zijn de nadelen van televisiereclame?= Vluchtig medium door zappen, boodschap moet over te brengen zijn in twintig tot dertig seconden, toename aantal zenders dus minder bereik per zender, toenemend zapgedrag. Wat zijn de voordelen van bioscoopreclame?= Geografische segmentatie mogelijk, relatief hoge attentiewaarde, lading geven aan het merk. Wat zijn de nadelen van bioscoopreclame?= Klein bereik, hoge productiekosten. Wat zijn de voordelen van radioreclame?= Groot bereik onder werkenden en automobilisten, relatief lage productiekosten, doorverwijzen naar websites, doelgroepsegmentatie mogelijk. Wat zijn de nadelen van radioreclame?= Weinig aandacht voor de boodschap als gevolg van vluchtige verwerking, veel herhalingenzijn nodig voor een hoog bereik en sterk effect. Welke outdoor media heb je?= Vaste, bewegende en even-gebonden outdoor media. Waar bevindt vaste media zich?= Op straat, langs de snelweg of in een stadion. Voorbeelden zijn billboards, lichtreclame, vidiwalls, abri's en mupi's. Wat verstaan we onder bewegende media?= Deze media zijn mobiel. Voorbeelden zijn reclame op bussen of treinen en vrachtauto's. Wat verstaan we onder event-gebonden media?= Dit zijn buitenmedia die alleen voor speciale events worden ingezet. Bijvoobeeld vlaggen bij popfestivals, luchtreclame en volgauto's bij wielerwedstrijden. Wat zijn de voordelen van outdoor media?= Massaal bereik, hoge attentiewaarde en contactfrequentie, relatief lage kosten, geografische selectie is mogelijk, geschikt als herinneringsreclame. Wat zijnd de nadelen van outdoor media?= Boodschap moet kort zijn, weinig mogelijkheden voor de doelgroepsegmentatie, gevoelig voor vandalisme en beschadigingen. Welke methoden zijn belangrijk als het gaat om online adverteren?= Zoekmachinemarketing, social media-marketing, affiliate marketing. Wat verstaan we onder affiliate marketing?= Iemand verkoopt een product of dienst van iemand anders en krijgt daarvoor een beloning. Wat is het hoofddoel van earned media?= Het verkrijgen van free publicity. Wat zijn de voordelen van earned media?= Geloofwaardig, lage kosten. Wat zijn de nadelen van earned media?= De effecten zijn moeilijk meetbaar, de organisatie is afhankelijk van anderen. Wat doe je bij de strategie van crossmedia?= Je lokt de doelgroep naar een ander medium. Wat zijn de 4 stappen bij mediaplanning?= Selecteer de media, kies de titels, bepaal de plaatsing en de kosten, controleer en evalueer. Wat zijn de meest gebruikte begrippen bij bereik?= Cumulatief bereik, actueel bereik, brutobereik, nettobereik. Wat is cummulatief bereik?= Het aantal mensen dat na een aantal nummers of uitzendingen ten minste een van deze nummers of uitzendingen heeft gezien. Wat is actueel bereik?= Het aantal personen dat tussen het verschijnen van een nummer en het uitbrengen van een ieuw nummer is geconfronteerd met het medium. Wat is brutobereik?= De som van het bereik van twee of meer media, zonder rekening te houden met overlapping. Wat is nettobereik?= De som van de bereikcijfers van verschillende media, gecorrigeerd door de dubbeltelligen die ontstaan doordat er mensen zijn die met meer dan een bepaald medium zijn geconfronteerd. Wat is gross rating point (GRP)?= Staat voor het aantal bereikte personen in een bepaalde periode voor een bepaald mediumtype in procenten van de totale omvang van de mediumdoelgroep. Wat is contactfrequentie?= Het aantal malen dat de doelgroep in een bepaalde periode met het medium in aanraking wordt gebracht. Hoe kan je de frequentie van het plaatsen van een uiting indelen?= Constant aanwezig, pieken, concentraties. Wat verstaan we onder constante aanwezigheid in de media?= Gangbaar voor de producten die dagelijks worden gebruikt en gekocht, zoals tandpasta, frisdranken en wasmiddelen. Wat verstaan we onder piekstrategie?= Wordt gebruikt voor bekende merken met een groot communicatiebudget. Deze strategie geeft vaak extra impulsen bovenop een lopende campagne. Wat verstaan we onder pulsing?= Als bekende merken extra power geven in hun campagne, bijvoorbeeld door te adverteren voor de feestdagen en moederdag.
Ingezonden op 30-08-2014 - 1439x bekeken.
Laatst bijgewerkt:
31-08-2014
.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!