Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Personeelsmanagement
› 14 Creëren van content COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Personeelsmanagement
, deel 1
14 Creëren van content COMMUNICATIEBOEK WIL MICHELS
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Advertorial?= Advertentie die op een journalistieke manier is geschreven en als artikel is vormgegeven. Bodycopy?= Tekstgedeelte van een advertentie (exclusief kop- en pay-off) Brochure?= Drukwerk van beperkte omvang (minimaal 8 pagina's) met een eenvoudige bladhechting, meestal geniet of gelijmd. Content?= Het aanbod aan tekst en beeld. Folder?= Drukwerk dat bestaat uit een vel dat een of enkele malen is gevouwen. Kopij?= Geschreven of gesproken tekst. Lead?= Intro van een artikel, meestal vetgedrukt. Leaflet/flyer?= Drukwerk dat bestaat uit een niet gevouwen vel. Pay-off?= Kernachtige afsluitende zin, staat vaak bij het logo. Waar komt de concentstrategie uit voort?= Uit de communicatiestrategie die weer is afgeleid van de organisatiestrategie. Wat doe je met contentstrategie?= Vertaal je de wensen en doelen van klanten en je eigen doelstellingen naar content die klanten en bezoekers helpt en inspireert. De content is?= Gebaseerd op feiten en deze moeten te checken zijn, actueel en is er een consistente aanvoer van nieuwe inhoud, moet passen bij de identiteit en de core business van de organisatie, sluit aan bij de belevingswereld van de doelgroep. Wat is een mix van compromissen?= Elke afdeling heeft wel haar eigen wensen. Als je aan al deze wensen tegemoet komt is het resultaat een ....... Wat is het stappenplan van contentstrategie?= Bepalen van het communicatiedoel, omschrijven van de social persona's, formuleren van de kernboodschap, kiezen van relevante thema's, opstellen van een contentkalender, selecteren van platforms, stimuleren van interactie. Wat is een corporate story?= Geeft context en betekenis aan abstracte termen als visie, missie, kernwaarden en strategie. Wat is de techniek van storystelling?= Vangen, vormen, verspreiden. Wat is storytelling?= Een krachtige tool bij onder andere reputatiemanagement, internal branding, verandermanagement en het maken van content. Welke teksten kan je onderscheiden?= Informerende en wervende teksten. Wat zijn informerende teksten?= Blogs, persbericht, jaarverslag. Wat zijn wervende teksten?= Folder, direct mail, advertentie. Wat is de bekendste formule voor wervende teksten?= AIDA formule, A attention, I interest, D desire, A action. Wat zijn stockfoto's?= Als een organisatie gebruik maakt van bestaande foto's. Wat zijn de kenmerken van een leaflet, flyer of strooibiljet?= Simpelde vorm van een folder, meestal is het een A5 of kleiner met daarop een in het oog springende, korte tekst. Wat verstaan we onder een folder?= Drukwerk dat bestaat uit een vel dat een of een aantal keren is gevouwen. Wat is een brochure?= Drukwerk dat gehecht is, meestal met een nietje. Welke elementen komen meestal terug in een advertentie?= Heading, bodycopy, visual en pay-off. Wat zijn veel voorkomende doelen voor websites?= Imago en merkwaarden versterken, informatie verstrekken, in contact komen met nieuwe klanten, online verkopen. Waar bestaat de redactieformule uit voor Twitter?= Nieuwe projecten, mensen uit de organisatie, opvallende citaten, leuke ontmoetingen, retweets van mensen die je volgt, bepaalde hashtags. Wat zijn aanbevelingen voor het maken van posts?= Wees kort en krachtig, lok conversatie uit, start prijsvragen en acties. Wat wordt er gedaan bij user generated content?= Kan iedereen (aanvullende) inhoud leveren waardoor andere gebruikers deze informatie kunnen zien en gebruiken.
Ingezonden op 31-08-2014 - 980x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!