Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
WoC 1.2 - Woorden om te Communiceren Bachelor 1 2de semester
› 22 Reizen en vrije tijd
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
WoC 1.2 - Woorden om te Communiceren Bachelor 1 2de semester
, deel 2
22 Reizen en vrije tijd
Jaar 1 (universiteit)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Hij heeft in zijn leven veel _ . Hij heeft ongeveer de helft van de wereld gezien. = [b]gereisd[/b] { [i]voyager[/i] } De _ die naar Amsterdam gaan moeten vooraan in de trein gaan zitten. = [b]reizigers[/b] { [i]le voyageur[/i] } Neem je _ om naar de bakker te gaan? Ga toch eens te voet. = [b]de wagen[/b]; [b]de auto[/b] { [i]la voiture[/i] } De _ is duur tegenwoordig. Heb je al gedacht aan een hybride wagen? = [b]benzine[/b]; [b]brandstof[/b]; [b]diesel[/b] { [i]l'essence[/i] } De politie moet op de drukke uren het verkeer _ , anders loopt het helemaal fout. = [b]regelen[/b] { [i]régler[/i] } De twee landen _ onderhandelingen over de beëindiging van de oorlog. = [b]voeren[/b] { [i]mener des négociations[/i] } Iran en Irak hebben jarenlang oorlog _ . = [b]gevoerd[/b] { [i]faire la guerre[/i] } Hij is met de boot naar Engeland _ . = [b]gevaren[/b] { [i]naviguer[/i] } Vlaanderen heeft drie _ : Antwerpen, Gent en Zeebrugge. = [b]havens[/b] { [i]le port[/i] } We liepen te wandelen langs het strand en onze voeten lieten _ na in het zand. = [b]sporen[/b] { [i]la trace[/i] } De trein naar Gent vertrekt op _ vier. = [b]spoor[/b] { [i]le quai[/i] } Volgende week komt men de telefoon _ . = [b]aansluiten[/b]; [b]installeren[/b] { [i]raccorder[/i] } Ik vind geen wifi om op _ . = [b]aan te sluiten[/b] { [i]se raccorder[/i] } Hij heeft zich bij een voetbalclub _ . = [b]aangesloten[/b]; [b]ingeschreven[/b] { [i]s'inscrire à un club[/i] } Deze straat is niet _ . Vooral voor fietsende kinderen is het gevaarlijk. = [b]veilig[/b] { [i]sûr, sans danger[/i] } De operatie heeft haar van de dood _ . = [b]gered[/b] { [i]sauver[/i] } Als je met het vliegtuig reist, mag je niet meer dan 30 kilo _ meenemen. = [b]bagage[/b] { [i]les bagages[/i] } In het hotel kunnen driehonderd _ slapen. = [b]gasten[/b] { [i]l'hôte, l'invité, le client (hôtel)[/i] } Er waren veel _ uitgenodigd voor het feest. = [b]gasten[/b] { [i]l'invité[/i] } Blijf je niet _ ? - Nee, ik wil vanavond nog naar huis. = [b]logeren[/b]; [b]slapen[/b]; [b]overnachten[/b] { [i]loger[/i] } Hij profiteerde van zijn korte _ in Parijs om naar het Centre Pompidou te gaan. = [b]verblijf[/b] { [i]le séjour[/i] } Heeft de _ van Pisa ooit recht gestaan? = [b]toren[/b] { [i]la tour[/i] } Kun jij de _ van een roman van Tolstoi noemen? - Ja, “Anna Karenina”! = [b]titel[/b] { [i]le titre[/i] } Ik ben de naam van de _ van «De naam van de roos» weer vergeten. = [b]auteur[/b]; [b]schrijver[/b] { [i]l'auteur[/i] } Deze krant heeft meer dan een half miljoen _ in het binnen- en buitenland.= [b]lezers[/b] { [i]le lecteur[/i] } Het boek wordt _ door Oxford University Press. = [b]uitgegeven[/b] { [i]publier (un livre, magazine, journal)[/i] } Genoeg geld _, we moeten nu besparen tot het einde van de maand.= [b]uitgegeven[/b] { [i]dépenser[/i] } In België worden alle wetten in het Staatsblad/le Moniteur _ . = [b]gepubliceerd[/b] { [i]publier (une information)[/i] } De politie zette hem onder _ om te bekennen. = [b]druk[/b] { [i]sous pression[/i] } De oppositie probeert _ uit te oefenen op de regering. = [b]druk[/b] { [i]exercer une pression[/i] } Het boek verscheen verleden jaar en is nu al aan zijn derde _ toe. Van een succes gesproken ! = [b]druk[/b] { [i]l'impression[/i] } Jongens, even stil zijn, ik wil naar het _ op de radio luisteren. = [b]nieuws[/b] { [i]les nouvelles, le journal radio/tv[/i] } Een van de belangrijkste regels in _ is de objectiviteit van de berichtgeving. = [b]de journalistiek[/b]; [b]de pers[/b] { [i]le journalisme[/i] } Hij wil carrière maken in _ . Hij ziet zich al als hoofdredacteur van een grote krant. = [b]de journalistiek[/b]; [b]de pers[/b] { [i]le journalisme[/i] } Ik ga liever naar het theater dan naar de bioscoop Ik hou meer van _ dan van film. = [b]toneel[/b]; [b]theater[/b]; [b]toneelstukken[/b]; [b]opvoeringen[/b] { [i]le théâtre[/i] } Wil je vanavond de wedstrijd voor me _ op dvd? Ik kom te laat thuis. = [b]opnemen[/b] { [i]enregistrer[/i] } Op een HD televisietoestel krijg je een fantastisch __ . = [b]beeld[/b] { [i]l'image[/i] } Ga je mee naar het museum? Er is een _ van het vroege werk van Salvador Dali. = [b]tentoonstelling[/b] { [i]l'exposition[/i] } De supporters keken met _ uit naar het einde van de wedstrijd. = [b]spanning[/b]; [b]belangstelling[/b]; [b]interesse[/b] { [i]la tension[/i] } In welke kleur zou je de deuren _ , wit of bruin? = [b]schilderen[/b] { [i]peindre (couleur)[/i] } Lady Gaga zal volgende week _ in het Sportpaleis in Antwerpen. = [b]optreden[/b] { [i]se produire (en spectacle)[/i] } De politie gaat strenger _ tegen te hoge snelheden. = [b]optreden[/b]; [b]reageren[/b] { [i]intervenir[/i] } De film werd zeven weken lang _ in dezelfde bioscoop. = [b]vertoond[/b] { [i]jouer, être projeté[/i] } De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties komt bijeen in de grootste _ van het VN-gebouw in New York. = [b]aula[/b]; [b]zaal[/b] { [i]la salle, l'auditoire[/i] } Zaterdag hebben we het Museum voor Schone _ bezocht. = [b]kunsten[/b] { [i]l'art[/i] } Volgens mij is Picasso de grootste _ van de twintigste eeuw. = [b]kunstenaar[/b]; [b]schilder[/b]; [b]artiest[/b] { [i]l'artiste[/i] } De _ van de socialistische partij kwam als een echte verrassing. = [b]overwinning[/b] { [i]la victoire[/i] } Real Madrid is één van de beste voetbal_ in Europa. = [b]ploegen[/b]; [b]clubs[/b] { [i]l'équipe, le club (de sport)[/i] } In dit bedrijf werken we met drie _ : de ochtend-, middag- en avond_. = [b]ploeg[/b]; [b]ploegen[/b] { [i]l'équipe[/i] } Een voetbalploeg telt elf _ . = [b]spelers [/b] { [i]le joueur[/i] } Kunt u me de situatie even uitleggen en even duidelijk maken hoe de _ van zaken nu is? = [b]stand[/b] { [i]la situation[/i] } Bij de rust was de _ in de wedstrijd België-Nederland 0-1. = [b]stand[/b] { [i]le score[/i] } Op zijn twintigste begon mijn vriend oude boeken te _ . Hij heeft nu al een aardige collectie. = [b]verzamelen[/b] { [i]collectionner[/i] }
Ingezonden op 09-03-2015 - 1596x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!