Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Management&Organisatie
› 1 Communicatie en Organisatie
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Management&Organisatie
, deel 1
1 Communicatie en Organisatie
Jaar 5 (vwo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Communicatie = het uitwisselen van gedachten, gevoelens, ideeën en informatie tussen mensen Corporate communication = de bewuste en systematische zorg voor goede betrekkingen van de organisatie met de buitenwereld. Het is het zodanig op elkaar afstemmen van alle instrumenten op het gebied van communicatie, zodat er een positief imago gecreëerd wordt of wordt onderhouden. ZMBO-model: zender, ontvanger, boodschap, medium (brief, e-mail, tv) feedback = reactie terug terugkoppeling = zender reageert weer op ontvanger Coderen = het omzetten van gedachten in een code (praten) Decoderen = het interpreteren door de ontvanger van de boodschap referentiekader= Geheel aan ervaringen, gevoelens, waarden en normen. Ruis = verstoring van de boodschap Interne ruis = de oorzaak van de ruis speelt zich af in het communicatieproces tussen zender en ontvanger Externe ruis = afleidingen van buitenaf Redundantie= Overtollige informatie Mondelinge communicatie voordelen: ontvanger direct reageren, schriftelijk voordeel: meer info doorgeven. Nadeel schriftelijk: ontvanger niet direct reageren › leidt tot foute interpretatie Publieksgroepen= Groepen die op de organisatie reageren. Imago = het beeld dat het publiek heeft van een organisatie Sterk imago voordeel: voorsprong concurrenten, voorsprong arbeidsmarkt, vertrouwen van beleggers, minder problemen bij publieksgroepen Identiteit = het beeld dat de organisatie van zich zelf heeft, wat de organisatie wil zijn. Corporate identity mix= Persoonlijkheid, Symboliek, Communicatie en Gedrag (Peter Stapt Graag met Claar) Persoonlijkheid organisatie = Mensen die er werken, producten die worden aangeboden, doelstelling ect. Symboliek van de organisatie = uiterlijke kenmerken van de organisatie Communicatie van de organisatie = reclame, brochures, advertenties Gedrag organisatie = hoe de organisatie werkelijke handelt. Individuele merknaam = Unilever (veel verschillende producten) Merknaam gekoppeld aan een concernnaam = Achmea Paraplumerknaam = Philips (verschillende ondernemingen, dezelfde naam) Categoriseren = Een essentiële en effectieve manier op informatie op te slaan Positioneren = Het product een bepaalde positie laten innemen ten opzichte van vergelijkbare consumenten (in de markt brengen). Dit in een positie in het brein van consumenten, werknemers en investeerders.
Ingezonden op 09-06-2017 - 717x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Dit is H1 uit Marketing en Logistiek
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!