Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
COV1V
› 1 Marketing, de essentie: Hoofdstuk 1
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
COV1V
, deel 1
1 Marketing, de essentie: Hoofdstuk 1
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
marketing (algemeen) = een sociaal en managementproces waarin individuen en groepen verkrijgen waaraan zij behoefte hebben en wat zij wensen, door producten en waarde creeren en deze met anderen te wisselen marketing (bedrijfscontext) = winstgevende relaties met afnemers opbouwen en in stand houden behoefte = het besef van het individu dat het hem aan iets ontbreekt wensen = de concrete vormen die de menselijke behoeften aannemen, afhankelijk van de cultuur en het persoonlijk karakter ruil = de handeling waarbij een persoon het gewenste product van iemand verwerft door zelf iets anders in ruil aan te bieden transactie = twee partijen ruilen iets van waarde markt = een groep bestaande en potentiele afnemers van een product marketingaanbod = een combinatie van producten, diensten, informatie of belevingen die wordt aangeboden op de markt om een behoefte of wens te vervullen diensten = activiteiten en benefits die te koop worden aangeboden, in wezen immaterieel zijn en niet leiden tot eigendom marketingmanagement = het selecteren van doelmarkten en het daarmee opbouwen van winstgevende relaties marktsegmentatie = het verdelen van de markt in klantsegmenten doelgroepkeuze = segmenten kiezen waarop je je gaat richten demarketing = aantal klanten verminderen of vraag tijdelijk of blijvend te verleggen differentieren = zich onderscheiden van de concurrenten positioneren = hoe het door afnemers wil worden gezien in relatie tot de andere aanbieders marketingmix = de marketinginstrumenten die het bedrijf gebruikt bij de implementatie van de strategie product = een marketingaanbod creeren dat een behoefte bevredigt prijs = hoeveel je rekent voor het aanbod plaats = hoe stel je dat aanbod beschikbaar aan de klant promotie = voordelen van het aanbod bij de doelgroep aanprijzen proces = de wijze waarop het aanbod tot stand komt personeel = de medewerkers die daarbij een rol spelen management van klantrelaties = het totale proces van het opbouwen en onderhouden van winstgevende klantrelaties door buitengewoon goede klantwaarde en tevredenheid te leveren massamarketing = gestandaardiseerd verkopen aan elke klant die zich aandient klantvermogen = de totale levenslange waarde van alle klanten van een bedrijf productieconcept = geeft de consument de voorkeur aan producten die beschikbaar en betaalbaar zijn productconcept = geeft de consument de voorkeur aan producten die de beste kwaliteit, prestaties en innovatieve functies bieden verkoopconcept = consumenten alleen dan genoeg van de producten van het bedrijf afnemen wanneer het bedrijf zeer actief is op verkoop- en promotiegebied unsought goods = producten waaraan kopers normaliter niet denken marketingconcept = een bedrijf zijn doelstellingen alleen kan bereiken als het de behoefte en wensen van doelmarkten kent en de gewenste bevrediging beter kan leveren dan concurrenten maatschappelijke marketingconcept = de vraag of het zuivere marketingconcept mogelijke conflicten tussen de klantwensen voor de korte termijn en het welzijn van klanten op lange termijn over het hoofd ziet
Ingezonden op 25-10-2018 - 632x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!