Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Intergralekwaliteitszorg
› 1 Kwaliteit en kwaliteitszorg in vogelvlucht
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Intergralekwaliteitszorg
, deel 1
1 Kwaliteit en kwaliteitszorg in vogelvlucht
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Pre-industriƫle fase= produceren was alleen op kleine schaal. De productie eis werd meteen al afgesproken Industriƫle fase= het ontstaan van massaproductie. De kwaliteitscontrole was alleen bij het eind van het product 1945-1960= kwaliteit wordt onderhouden. De demingcirkel ontstond. 1960-heden= Een ontwikkeling van productkwaliteit naar organisatiekwaliteit. Nieuw organisatie= flexibilisering, mvo, slimmer werken, invloed van sociale media Eerste helft 20ste eeuw= aanbodeconomie jaren 60= concurrentie-economie jaren 70= Just in time economie jaren 80-nu= tijd van customer relationships en customer service kwaliteit= kwaliteit van een product of dienst is niet wat de leverancier erin stopt. Het is wat de klant eruit haalt en waarvoor hij bereid is te betalen. 5 benaderingen van kwaliteit= transcendente benadering, productbenadering, gebruikersgerichte benadering, productiegerichte benadering, waardebenadering transcendente benadering= begrip kwaliteit wordt bekeken uit het ideaal beeld productbenadering= het begrip kwaliteit wordt bepaald door de mate waarin een gewenst kenmerk of bepaalde eigenschap aanwezig is gebruikersgerichte benadering= de gebruiker van een product of dienst bepaalt de kwaliteitseisen en velt ook een oordeel over het product productiegerichte benadering= producten worden geproduceerd volgens productspecificaties. waardebenadring= kwaliteit wordt dan beschouwd in relatie tot de prijs en geeft een maat voor de gebruikerstevredenheid aan. fasen van het streven naar kwaliteit= bewustwordingsfase, interne fase, integratiefase ikz in 5 aspecten= kwaliteitsbeheer, kwaliteitsbeleid, kwaliteitssystemen, kwaliteitskosten, kwaliteitsborging Sellersmarkt= hoge vraag tegen een gering aanbod, hierbij zal het begrip productiekwaliteit minder aandacht krijgen buyersmarkt= de afnemer bepaald wat hij wil kopen
Ingezonden op 12-11-2018 - 679x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!