Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
MijnWoordenLijstenVanMij
› 6 6.1-6.3
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
MijnWoordenLijstenVanMij
, deel NAW
6 6.1-6.3
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Hoe komen planten aan voedingsstoffen? = die maken ze Hoe maken ze die? = door licht, water, en kolstofdioxide Wat maken ze daarvan? = glucose Hoe wordt het maken van glucose genoemd? = fotosynthese Maken dieren hun voedingsstoffen zelf? = nee waarom niet? = zij hebben geen bladgroenkorrels in hun cellen hoe krijgen dieren dan voedingsstoffen binnen? = door te eten. hoe kun je dieren in groepen verdelen? = door te kijken wat ze eten. wat eten planteneters? = (delen van) planten wat eten vleeseters? = vlees, ze vangen dus andere dieren wat eten alleseters? = plantaardig en dierlijk voedsel. het ene organisme wordt gegeten door het andere. Hoe noem je dat? = een voedselrelatie boomblad -) rups -) koolmeesje -) havik. Welke 3 voedselrelaties zie je hier? = boomblad en rups, rups en koolmeesje, kololmeesje en havik Hoe wordt een voedselrelatie die zo achter elkaar weergeven wordt genoemd? = een voedselketen? hoe heten de organismen in een voedselketen? = schakels wat betekent het pijltje in een voedselketen? = wordt gegeten door wie zijn altijd de eerste schakel van een voedselketen? = planten hoe noem je alle voedselketens in een gemeenschap samen? = een voedselweb Wat voor soort afval is alles dat in de natuur dood gaat? = natuurlijk afval. Wat vormt al het natuurlijk afval? = een strooisellaag wordt de strooisellaag dikker? = nee komt er steeds afval bij op de strooisellaag? = ja wie leven er in de strooisellaag? = kleine beestjes waar leven die van? = natuurlijk afval wat doen mestkevers? = die eten de poep van de dieren op Wat eten doodgravers en andere aaskevers? = ze eten dode beestjes wat doen wormen met de bladeren die ze onder de grond trekken? = ze eten ze op wat blijft daar van over? = een klein hoopje poep Wie eten er ook afgevallen bladeren? = pissebedden Bodemdieren verteren het natuurlijke afval. Wat gebeurt er met het afval dat ze niet kunnen verteren? = dat poepen ze uit wat vormt die poep? = een laag bruine korreltjes op de bodem van de grond hoe heet die laag bruine korreltjes? = humus wat zit er in die humuslaag? = bacteriën en schimmels wat is het verschil tussen bacteriën en schimmels? = bacteriën kun je met het blote oog niet zien, schimmels leven in de strooisellaag of oude boomstronken wat zie je meestal van schimmels? = paddestoelen Waar leven de bacteriën en schimmels van? = de stoffen in de humuslaag Bacteriën zetten al het afval om in... = mineralen Welke 2 soorten mest heb je? = voor kamerplanten en voor planten in de tuin van de eerste schakels in een voedselketen leven er altijd... = meer in welke vormen kan water voorkomen? = Gas, Vast, Vloeibaar Geef 1 voorbeeld van Gasvormig water = Waterdamp 1 voorbeeld van vloeibaar water = water uit de kraan ; regendruppels 1 voorbeeld van Vastvormig water = ijs ; sneeuw ; hagel ; rijp wanneer is water bevroren? = onder 0 graden wanneer smelt water? = bij 0 graden wanneer kookt water? = bij 100 graden
Ingezonden op 15-05-2011 - 1459x bekeken.
Laatst bijgewerkt:
21-05-2011
.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
hij is nog niet af
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!