Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Strategische Marketingplanning
› 2
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Strategische Marketingplanning
hoofdstuk 2
Jaar 4 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
De pure missie is een weergave van de langetermijndoelstellingen van de onderneming, gebaseerd op de filosofieën van het topmanagement. = (Waar*)(Onwaar) Stelling I: Amazon.com is een voorbeeld van customer intimacy.[br][br]Stelling II: De Aldi is een voorbeeld van product leadership. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist*)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Stelling I: Bij min of meer autonoom functionerende divisies of SBU's zijn verschillende waardestrategieën denkbaar.[br][br]Stelling II: Er kan maar één waardestrategie zijn voor een hele onderneming, ook al bevat de onderneming meerdere divisies of SBU's. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist*)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Stelling I: Een goed presterende onderneming kan op operational excellence en customer intimacy op een onvoldoende niveau staan, terwijl het in product leadership boven alle concurrenten uitblinkt.[br] [br]Stelling II: Product leadership levert meer concurrentievoordeel op dan customer intimacy. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist*) Stelling I: Van den Bergh Nederland, een dochteronderneming van Unilever, heeft dezelfde missie als Unilever. Er kan immers binnen dezelfde organisatie nooit sprake zijn van verschillende missies.[br][br]Stelling II: Voor een niet-commerciële organisatie is het minder lastig om een visie te formuleren dan voor een commerciële organisatie. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist*) Stelling: De missie op SBU-niveau dient zo concreet mogelijk te zijn, terwijl in de marktdefinitie wat vagere aanduidingen gebruikt kunnen worden. = (Waar)(Onwaar*) Stelling: Een heldere missie kan helpen het personeel te motiveren. = (Waar*)(Onwaar) Stelling: Een klassiek voorbeeld van herformulering van de missie op basis van de behoefte van consumenten zijn de Zwitserse horlogefabrikanten. = (Waar*)(Onwaar) Stelling: Er is een relatie tussen de marktdefinitie en het aantal concurrenten. = (Waar*)(Onwaar) Stelling: Treacy en Wiersema stellen dat de verwachtingen van de klanten moeten worden waargemaakt. = (Waar)(Onwaar*) Stelling: Veranderingen in marktomstandigheden leiden vaker tot een aanpassing in de mission statement dan verandering in management. = (Waar)(Onwaar*) Wat is (volgens Klemm) de belangrijkste functie van een missie? = (De bezinning over de activiteiten)(De interne functie, het motiveren van personeel*)(Het creëren van een bepaald extern imago)(De maatschappelijke doelstellingen) Wat is een nadeel van green marketing? = (Het voegt wat betreft concurrentievoordeel niets toe.)(Men is minder geïnteresseerd in bedrijven die zich bezig houden met het milieu.)(Het kan snel zijn geloofwaardigheid verliezen als het teveel als pr-instrument wordt gebruikt.*)(Het is behoorlijk kostbaar.) Wat is een nadeel van het definiëren van markten op basis van producten? = (De concurrentie is niet in beeld.)(Er wordt geen winst gemaakt.)(Er wordt niet gekeken naar de functies die de producten vervullen voor afnemers.*)(Er blijkt niet uit wie de aanbieders zijn.) Wat is [b]geen[/b] niveau van Lehmann & Winer met betrekking tot concurrentie? = (productvormconcurrentie)(generieke concurrentie)(klantconcurrentie*)(budgetconcurrentie) Wat is waar met betrekking tot een productgerichte marktdefinitie? = (Er wordt gekeken naar de functies die de producten vervullen voor de afnemers.)(Er wordt gekeken naar de achterliggende behoeften van de afnemers.)(Het product wordt bekeken vanuit het gezichtspunt van de afnemer.)(Een productgerichte marktdefinitie betreft slechts de aanbodkant.*) Wat zijn de generieke concurrentiestrategieën van Porter? = (kostenleiderschap*)(differentiatie*)(focusstrategie*)(productleiderschap)(klantoriëntatie)(omzetgericht) Welk van onderstaande mission statements is een vorm van een 'pure missie'? = (We willen marktleider worden op de markt van de periodiek verschijnende pers.)(We willen een groeiende bijdrage leveren aan de informatievoorziening en meningsvorming in de Nederlandse maatschappij.*)(Wij geven kranten en tijdschriften uit.)(We willen volgend jaar een 10% hogere winst dan dit jaar.) Welke dimensies bevat een marktdefinitie? = (Corporate image)(Afnemerstechnologieën*)(Segmenten*)(Behoeften*)(Bedrijfscultuur) Welke groeistrategieën kunnen rechtstreeks gekoppeld worden aan dimensies van de marktafbakening? = (die van Day & Wensley)(die van Ansoff*)(die van Porter)(die van Treacy en Wiersema)
Ingezonden op 28-10-2011 - 2629x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!