Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Strategische Marketingplanning
› 3
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Strategische Marketingplanning
hoofdstuk 3
Jaar 4 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Bij welke van de volgende waardestrategieën is 'marktaandeel bij de klant' een belangrijke doelstelling? = (Operational excellence)(Customer intimacy*)(Product leadership)(Stuck in the middle) D&W presenteren diverse methoden die behulpzaam kunnen zijn bij het identificeren van concurrentievoordelen. Zij delen die methodes in op basis van twee criteria.[br]Wat zijn deze twee criteria? = (Concurrentiegeoriënteerd en afnemersgericht*)(Productie en innovatie)(Kwantitatief en kwalitatief)(Sterktes eigen bedrijf, zwaktes concurrent) De balanced scorecard is een belangrijk instrument bij de implementatie van strategieën. Wat is een nadeel hiervan? = (Het gedrag van de concurrenten is volledig onzichtbaar.)(De methode is erg kostbaar.)(Het is niet duidelijk wanneer de doelstellingen gehaald zijn.)(Het implementeren van deze methode is niet flexibel.*) Het begrip klantentrouw bestaat uit meerdere dimensies. Welke? = (Afzet en omzet)(Gevoel en winst)(Gedrag en emotie*)(Emotie en concurrentie) Hoe berekent men de debt ratio? = vreemd vermogen / totaal geïnvesteerd vermogen Hoe noemt men het vergelijken van de eigen prestaties met die van concurrenten? = (Benchmarken*)(Concurrentieanalyse)(Externe analyse)(Afnemersanalyse) Stelling I: Een concurrentievoordeel moet altijd gebaseerd zijn op een sterk punt van de onderneming.[br][br]Stelling II: Een bron van voordeel leidt automatisch tot een positioneel voordeel. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist*)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Stelling I: Het formuleren van een doelstelling heeft een motiverende functie binnen een onderneming.[br] [br]Stelling II: Een doelstelling zorgt ervoor dat een strategie slaagt. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist*)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Stelling: Een doelstelling moet altijd voor een onbepaalde tijdsperiode worden vastgesteld (lange termijn). = (Waar)(Onwaar*) Stelling: Een marketingaudit is een onafhankelijke doorlichting van alle marketingactiviteiten van de onderneming. = (Waar*)(Onwaar) Voor het analyseren van sterktes en zwaktes op het niveau van de onderneming kan een checklist worden gebruikt. Deze lijst betreft mogelijke sterktes en zwaktes van diverse functionele gebieden in een onderneming.[br]Wat komt voor op deze checklist? = (Productie*)(Marketing*)(Technologische vaardigheden)(Productkwaliteit)(Klantgerichtheid) Waar valt customer share onder in een uitwerking van de balanced scorecard? = (Korte termijn)(Doel)(Lange termijn)(Maatstaf*) Wat is geen component van het model van D&W? = (Bronnen van voordelen)(Positionele voordelen)(Actieve voordelen*)(Betere resultaten) Wat is geen maatstaf voor efficiency? = (Solvabiliteit*)(Debiteurentermijn)(Overheadkosten)(Omzetsnelheid) Wat is[b] geen[/b] maatstaf voor tevredenheid van personeel? = (Personeelsverloop)(Salaris*)(Persoonlijke ontwikkeling)(Ziekteverzuim) Wat is het belangrijkste doel van het identificeren van sterktes en zwaktes? = (Het visualiseren van het bedrijf)(Een mogelijk concurrentievoordeel vinden*)(Een doelgroepkeuze kunnen maken)(Producten of diensten kunnen afstoten) Wat wordt niet gebruikt bij een Parfitt-Collins-analyse? = (Verbruiksintensiteitsindex)(Klanttevredenheidsscores*)(Penetratiegraad)(Percentage herhalingsaankopen) Wat zijn maatstaven voor tevredenheid van het personeel? = (Overheadkosten)(Ziekteverzuim*)(Klantentrouw)(Omzetsnelheid) Welk van de volgende type doelstellingen ligt het meest voor de hand bij operational excellence? = (Interne doelen gericht op efficiency*)(Financiële doelen gericht op een hoge brutomarge)(Afnemersgerichte doelen gericht op het bieden van een uitgebreid assortiment voor de klant)(Innovatiedoelstellingen gericht op excellent opereren) Welke verschillende soorten doelen zijn er volgens de balanced scorecard? = (Innovatiedoelen*)(Managementdoelen)(Interne doelen*)(Financiële doelen*)(Concurrentiegerichte doelen)(Afnemersgerichte doelen*)
Ingezonden op 28-10-2011 - 3231x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!