Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Strategische Marketingplanning
› 4
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Strategische Marketingplanning
hoofdstuk 4
Jaar 4 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Malhotra maakt onderscheid in verschillende manieren van onderzoek.[br]Welke verschillende wijzen van onderzoeken zijn er volgens hem? = beschrijvend onderzoek[br]exploratief onderzoek[br]causaal onderzoek Waarop richt het SERVQUAL-model zich met name? = Analyseren van dienstenkwaliteit Het SERVQUAL-model kent een paar dimensies.[br]Welke behoren hiertoe? = zekerheid[br]responsiviteit[br]inlevingsvermogen[br]betrouwbaarheid Stelling I: Indirecte kwantitatieve methoden om merkpercepties te meten zijn methoden ten behoeve van perceptual mapping.[br][br]Stelling II: De gedragscomponent is bijvoorbeeld te meten aan de hand van customer share. = (Stelling I en stelling II zijn juist*)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Welk van de volgende dimensies vormt geen onderdeel van merkkracht? = (Merkbekendheid)(Financiƫle waarde van het merk*)(Merkvoorkeur)(Emotionele merkassociaties) Stelling I: Opt in betekent kiezen om mee te doen en houdt in dat personen expliciet toestemming moeten geven voor gebruik van gegevens.[br] [br]Stelling II: Opt out impliceert dat niet stilzwijgend wordt aangenomen dat individuele gegevens gebruikt mogen worden. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist*)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Bij marktonderzoek dienen drie keuzes gemaakt te worden.[br]Wat valt hier niet onder? = (Gewenste informatie en keuze kwantitatief of kwalitatief onderzoek (wat))(Reden voor het onderzoek (waarom)*)(Keuze van de doelgroep (wie))(Opzet (hoe)) Stelling: Kwalitatief onderzoek kan helpen bij de ontwikkeling van een kwantitatieve vragenlijst. = (Waar*)(Onwaar) Hoe worden gegevens verkregen voor winkelpanels? = Via winkelscanning Wat wordt er marketingtechnisch gezien bedoeld met een 'segment'? = een groep (potentiƫle) klanten Wat zijn variabelen van socio-economische gegevens voor consumentenmarkten? = opleiding[br]inkomen[br]leeftijd[br]religie Stelling: [br][br]Als klanten voor een langere periode goede ervaringen hebben met een product, moeten de eisen daaraan juist hetzelfde zijn. = (Waar)(Onwaar*) Stelling: [br][br]Conjuncte analyse is een methode om het belang van producteigenschappen vast te stellen. = (Waar)(Onwaar*) Bij het meten van merksterkte wordt een onderscheid gemaakt tussen merkkracht en merkwaarde. Waaruit bestaat het verschil tussen deze twee? = (Merkkracht wordt gemeten door onderzoek bij de klant, terwijl merkwaarde bepaald kan worden door het meten van de hoeveelheid geld die een merk waard is*)(De merkkracht is onder meer afhankelijk van de bekendheid en het imago van het merk bij de consument; merkwaarde speelt een rol bij bijvoorbeeld de overname van een merk door een andere onderneming.*)(Merkkracht komt tot stand door massacommunicatie, terwijl merkwaarde wordt bepaald door vraag en aanbod.)(De merkwaarde staat geheel los van de waarde die een merk voor de klant vertegenwoordigt.) Wat is permission marketing? = dat je pas een relatie met een klant kan aangaan vanaf het moment hij daarvoor expliciet toestemming heeft gegeven Een groothandel wil door middel van groepsdiscussies erachter komen wat de klanten van zijn assortiment vinden.[br]Wat voor soort vorm van onderzoek is dit? = kwalitatief onderzoek Wat is geen voordeel van telefonisch onderzoek? = lengte van de vragenlijst Wat is geen variabele in het databestand van AC Nielsen? = kenmerken van consumenten Welk gebrek kent marktonderzoek als het gaat om het analyseren van de afnemers? = Het is voor de mensen die ondervraagd worden moeilijk aan te geven wat zij in de toekomst zouden willen. Waarom geeft segmenteren vanuit productgebonden variabelen betere resultaten dan segmenteren vanuit achtergrondkenmerken van mensen? = Binnen huishoudens kunnen individuele leden sterk verschillende voorkeuren hebben.
Ingezonden op 28-10-2011 - 2116x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!