Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Strategische Marketingplanning
› 5
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Strategische Marketingplanning
hoofdstuk 5
Jaar 4 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Waarom is het belangrijk voor ondernemingen om mensen in dienst te hebben die zich bezig houden met environmental scanning? = Zo kan men tijdig inspelen op macro-omgevingsontwikkelingen. Macro-omgevingsontwikkelingen zijn moeilijk te voorspellen. Wat kan een onderneming doen teneinde hiermee om te gaan? = scenario's definiëren Wat zijn geaggregeerde marktfactoren? = de marktgroei[br]de marktomvang[br]seizoengevoeligheid Welk onderdeel van de concurrentieanalyse valt onder de bedrijfstakanalyse? = de analyse van de intensiteit van de concurrenten Voor wat betreft de bedrijfstakanalyse worden expliciet twee doelen gesteld. Welke zijn dit? = kansen en bedreigingen vanuit de bedrijfstak[br]de aantrekkelijkheid van de markt Stelling: [br][br]In het kader van marketingtoepassingen wordt vaak gesteld dat een technological push pas interessant is, indien het samen gaat met een market pull. = (Waar*)(Onwaar) Kan een scenario ook worden gedefinieerd met betrekking tot de concurrentie? = (Ja*)(Nee) Waarom is het raadzaam voor een onderneming om, bij het definiëren van scenario's, niet alleen een pessimistische, maar ook een optimistische te formuleren? = Een plan/project kan ook heel positief uitvallen. Ook dan zou de strategie wellicht aangepast moeten worden, en dat is wel iets om rekening mee te houden. Stelling: [br][br]Grotere markten zijn aantrekkelijker dan kleine markten. = (Waar*)(Onwaar) Waarom is het in Nederland vrij lastig om inzicht te krijgen in de gemiddelde winstgevendheid op een markt? = Dergelijke gegevens worden doorgaans als strikt vertrouwelijk gezien door de ondernemingen en dus niet gepubliceerd. Stelling: [br][br]Een toenemende concentratieratio duidt op een eenzijdiger machtsverdeling binnen de markt. = (Waar*)(Onwaar) Stelling: [br][br]De macht van afnemers op de levensmiddelenmarkt in Zuid-Europese landen is klein vanwege het ontbreken van een sterke concentratie. = (Waar*)(Onwaar) Technologische ontwikkelingen zijn de laatste jaren steeds sneller gegaan. Welk effect heeft dit op levenscycli van producten? = Deze nemen af. Wat is een voorbeeld van steeds grilliger koopgedrag? = een dure auto hebben en een goedkope spijkerbroek De conjunctuur word gemeten via bijvoorbeeld: = (de consumptieve bestedingen)(de export)(de hoogte van de uitkeringen)(het bruto nationaal product*) Stelling: [br][br]Een productlevenscyclus kan niet beïnvloed worden. = (Waar)(Onwaar*) Wat is geen externe factor die van invloed is op de intensiteit van de concurrentie? = de mate van productdifferentiatie Stelling I: De verandering in mediagebruik is een demografische factor.[br] [br]Stelling II: De toename van milieubewustheid is een ecologische factor. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist*) Wanneer is de dreiging van nieuwe aanbieders op een markt sterk? = wanneer er weinig productdifferentiatie is De intensiteit van de concurrentie op een markt wordt onder andere beïnvloed door interne factoren. Wat zijn interne factoren? = (het aantal aanbieders*)(de samenwerking binnen een markt*)(het aantal werknemers)(de dreiging van substituutproducten) Wat zijn enkele vormen van uittredingsdrempels? = (Emotionele factoren*)(Overheidssteun*)(Sociale factoren*)(Green marketing)(Interne cultuur)
Ingezonden op 28-10-2011 - 2154x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!