Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Strategische Marketingplanning
› 10
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Strategische Marketingplanning
hoofdstuk 10
Jaar 4 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Een onderneming die doelgroepen op basis van segmentatie wil kiezen moet een aantal stappen nemen. Wat is de eerste stap? = marktsegmentatie Welke van de onderstaande voorbeelden is geen voorbeeld van een loyaliteitsprogramma? = (de AllerHande (gratis blad van de AH)*)(de bonuskaart)(airmiles)(rockskaart) Stelling I: Een herhalingsaankoop houdt in dat een individu uit gewoonte een product blijft kopen omdat het product bevalt.[br][br]Stelling II: Een herhalingsaankoop valt onder high involvement. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist*)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Wat is waar over positionering? Positionering: = (is de daadwerkelijke waardering van de consument)(is het gewenste beeld bij de doelgroep*)(is hetzelfde als het imago)(is alleen psychosociaal) Welk van de positioneringsstrategieën wordt/worden gebruikt bij tweezijdige positionering? = (alleen waarden van consument)(alleen productvoordelen)(de gehele doel-middelketen*)(transformationele positionering) Wanneer een wasmiddelenfabrikant roept dat men zijn product moet kopen omdat zijn wasmiddel wit ook echt wit houdt, welke positioneringsstrategie hanteert hij dan? = (transformationele positionering)(informationele positionering*)(uitvoeringspositionering)(tweezijdige positionering) Wat voor soort merknaam is France Telecom? = (functionele naam*)(betekenisnaam)(afkorting)(abstracte naam) Stelling I: Consistentie tussen communicatie-instrumenten wijst op geïntegreerde communicatie.[br]Stelling II: Een inconsistente positionering leidt tot verwarring. = (Stelling I en stelling II zijn juist*)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Een tuincentrum wil vestigingen openen in meerdere landen in Oost-Europa. Het bedrijf houdt echter vast aan één marketing- en communicatieafdeling op het hoofdkantoor in Nederland. De winkelinrichting gebeurt volgens het Nederlandse concept. Reclame-uitingen worden wel vertaald. De planten, looprichting en dergelijke in de lokale vestigingen worden aangepast aan de winkelbehoeften ter plekke. Hier is sprake van: = (globale strategie)(adaptatiestrategie*)(differentiatiestrategie)(locale strategie) Voor het selecteren van marktsegmenten komen drie mogelijke segmentstrategieën in aanmerking. Wat is geen segmentstrategie? = (selectieve marketing)(SBU marktdekking*)(volledige marktdekking)(geconcentreerde marketingstrategie) Hoe noemt men het bepalen van de kenmerken op basis waarvan men de aantrekkelijkheid van elk segment wil vaststellen en het kiezen van de segmenten die men wil betreden? = (het kiezen van marktdoelgroepen*)(variatie)(productpositionering)(marktsegmentatie) Hoe noemt men de keuze van merkniveaus? = (merkstructuur*)(monobranding)(endorsing)(dual branding) Stelling I: Klanttevredenheid hang altijd samen met het testoordeel.[br][br]Stelling II: Het merkimago heeft een grotere invloed op klanttevredenheid dan het testoordeel. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist*)(Stelling I en stelling II zijn onjuist) Bij positionering gaat het primair niet om producten maar om percepties. = (Waar*)(Onwaar) Bij uitvoeringspositionering wordt het merk het meest gepositioneerd door: = (reclameassociaties*)(positioneringsstrategie)(functionele producteigenschappen)(associaties met marktprestaties) Een verzekeraar claimt in zijn uitingen niet alleen de 'warmste' verzekeringen te hebben, maar ook een zeer goede en betrouwbare klantenservice. De 'warme' verzekeraar wil zijn klantrelaties graag goed onderhouden, zo zeggen de uitingen. Welke positioneringsstrategie wordt hier toegepast? = (transformationele positionering)(tweezijdige positionering*)(informationele positionering)(uitvoeringspositionering) Wat voor soort merknaam is Gucci? = (abstracte naam*)(betekenisnaam)(functonele naam)(afkorting) Stelling I: Een crisisplan behoort tot crisishantering terwijl het hebben van een team van deskundigen hoort bij crisisvoorbereiding.[br][br]Stelling II: Een belangrijk advies is om nooit een recall uit te voeren voor een product; dit schaadt het vertrouwen nog meer. = (Stelling I en stelling II zijn juist)(Stelling I is juist, stelling II is onjuist)(Stelling I is onjuist, stelling II is juist)(Stelling I en stelling II zijn onjuist*) Wat is waar over marktaandeel en winst? = (Een hoog marktaandeel resulteert in een hoge winst.)(Een hoog marktaandeel kan ten koste gaan van de winst.*)(Een hoge winst wordt veroorzaakt door een hoog marktaandeel.)(Het behalen van een hoog marktaandeel is belangrijker dan het behalen van een hoge winst.) Men kan zichtbaar samenwerken met andere merken. Hoe noemt men het als in zo'n samenwerking expliciet beide merken blijven bestaan? = (dual branding)(monobranding)(co-branding*)(endorsing) Bij welke reclamestrategie ligt de centrale boodschap vast, maar wordt aan de landen overgelaten hoe de communicatie wordt uitgewerkt? = (differentiatiestrategie*)(lokale strategie)(globale strategie)(adaptatiestrategie)
Ingezonden op 28-10-2011 - 2192x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!