Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Grondslagen van de marketing
› 13 Distributiebeleid
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Grondslagen van de marketing
, deel 1
13 Distributiebeleid
Jaar 1
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Indirecte distributie = Als er ten minste 1 distribuant wordt ingeschakeld voordat het product de consument bereikt. Indirect lang kanaal = Met tenminste 2 schakels, vaak gebruikt bij convenience goods. Indirect kort kanaal = Gebruikelijk bij shopping en specialty goods. Klassieke distributiekanaal = Het meest voorkomende distributiekanaal uit de consumentensector, bestaat uit een producent, een grossier en een detaillist. Keuze tussen lang en kort distributiekanaal hangen af van = Marktfactoren, productfactoren en organisatiefactoren. Marktfactoren lang distributiekanaal = Grote markt, geografisch verspreid, hoge aankoop frequentie, (kleine bestellingen), verkoop en service van weinig belang. Productfactoren lang distributiekanaal = Duurzame producten, laaggeprijsde artikelen, probleemloze producten, (gestandaardiseerd), hoge variabele kosten. Organisatie factoren lang distributiekanaal = Controle over kanaal cruciaal, smal assortiment, beperkte middelen. Marktfactoren kort distributiekanaal = Kleine markt (zakelijke gebruikers), geografisch geconcentreerd, lage aankoopfrequentie, (grote bestellingen), Goede verkooporganisatie essentieel. productfactoren kort distributiekanaal = Bederfelijke producten, hooggeprijsde artikelen, Technische gecompliceerde producten, (maatwerk), hoge vaste kosten. Organisatiefactoren kort distributiekanaal = Controle over kanaal niet vereist, breed assortiment, voldoende middelen. Enkelvoudige kanaalkeuze = Een bedrijf beperkt zich tot 1 kanaaltype. Duale kanaalkeuze/multichannel = Een bedrijf maakt gebruik van meerdere kanaaltypen. Om bijv. marktbereik te vergroten, marketingkosten te verlagen en beter raamwerk te leveren. Kanaalconcurrentie = Concurrentie tussen verschillende aanbieders. Interkanaalconcurrentie = Mededinging tussen de wederverkopers in verschillende distributiekanalen (bijv. tussen een lang en kort kanaal). Intrakanaalconcurrentie = Concurrentie tussen deelnemers binnen hetzelfde distributiekanaal. Hybride kanaalsysteem = Verschillende partijen voeren voor dezelfde klant een aantal elkaar aanvullende taken uit. Dus de onderneming, onafhankelijke distribuant en de specialist werken samen om de klant te bereiken. Distributiekanalen overbruggen = Plaats-, tijds- hoeveelheids- en productsverschillen. Breaking bulk = Intermediairs zorgen ervoor dat grote partijen opgesplitst worden om zo een paar producten per keer aan de koper te verkopen om deze in zijn behoeften te voorzien.
Ingezonden op 22-11-2012 - 8478x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!