Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Leren Coachen
› 2 De methodiek van coaching
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Leren Coachen
, deel 1
2 De methodiek van coaching
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Hoe wordt het model op blz. 28 genoemd = Het model voor coachen. Hoeveel fases worden r genoemd = 9 fase 1 in het model voor coaching = Orièˆntatie fase 2 in het model voor coaching = Diagnose fase 3 in het model voor coaching = Doelen formuleren fase 4 in het model voor coaching = Plan opstellen fase 5 in het model voor coaching = Leren leren, fase 6 in het model voor coaching = Leren handelen fase 7 in het model voor coaching = Uitvoeren fase 8 in het model voor coaching = Evalueren fase 9 in het model voor coaching = Afsluiten Leerstijlen van Kolb: Bezinner = heeft snel ideeèˆn en plannen, maakt plan, neemt tijd voor beslissing en ervaring te overdenken maar heeft moeite om hieruit een keus te maken en richting te geven. Denker = bedenkt kader/theorie/model, intellectuele uitdaging, leest literatuur en gaat van daaruit beginnen Beslisser = Praktisch, zoekt iemand die het voor kan doen, begint snel en richt zich op het doel maakt snel keuzes: kan te hard van stapel lopen. Doener = begint en ziet al doende hoe het verloopt. Meteen meedraaien, in het diepe springen met uitdagende taak, lost probleem op, direct ervaring opdoen. Meer doen dan resultaat voor ogen. Hoe zou je als coach mensen met de bovenstaande leerstijlen kunnen ondersteunen = Diverse mogelijkheden. Van belang is uitdaging van de bestaande leerstijl kunnen benoemen in relatie tot case. De uitdaging voor een Bezinner = keuzes maken. De uitdaging voor een Denker = actie De uitdaging voor een Beslisser = reflecteren De uitdaging voor een Doener = denken De uitdaging voor een Bezinner is keuzes maken = Time management: Wat ga ik het eerst doen, plannen van de dag, indelen van het werk. Er komt veel informatie op je af in het begin, hoe ga je het doen? Wat eerst? De uitdaging voor een Denker is actie = Inlezen is prima, maar uitproberen moet ook, ook al ken je het handboek nog niet volledig of weet je niet alles te vinden. Uitproberen en uitvoeren van opdrachten. De uitdaging voor een Beslisser is reflecteren = Waarom zijn dingen geregeld zoals het is? Ging het goed vandaag? Waarom moet ik het zo doen? Wat maakt het hier anders dan bijv. in de stage? Resultaat gehaald, ok, was de kwaliteit voldoende? Niet te snel oplossen. De uitdaging voor een Doener is denken = Het ontwikkelen van theoretische kaders. In het diepe springen is goed, achtergrondinformatie over hoe een proces werkt is ook van belang. Algemeen: als de eigen leerstijl geen succes levert. Oplossing = Een andere richting zoeken als je ergens tegenaan loopt is van belang voor balans.
Ingezonden op 12-02-2013 - 1363x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!