Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
m&o hfst 6,7,8,9,10
› 8
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
m&o hfst 6,7,8,9,10
hoofdstuk 8
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Wat is het transformatieproces? = het verwerven van productiefactoren(arbeid, natuur en kapitaal) en informatie en deze transformeren naar producten en/of diensten.(invoer-uitvoer) Wat is invoer en wat is uitvoer? = invoer is productiefactoren, uitvoer is producten/diensten die verkocht worden Waar is het voortbestaan van organisaties afhankelijk van? = invoer, transformatie en uitvoerprocessen. Welke drie soorten bedrijfsprocessen zijn er? = primaire, secundaire en bestuurlijke processen. Wat zijn primaire processen = alle activiteiten die rechtstreeks bijdrage leveren aan de totstandkoming van een product of dienst.(inkoop/verkoop/productie) Wat zijn secundaire processen = alle activiteiten die de primaire ondersteunen en productiefactoren in stand houden.(personeel/financieel beheer) Wat zijn bestuurlijke processen = alle activiteit die richting geven aan de primaire en secundaire processen(harde s-en) Welke voorwaarden zijn er om bedrijfsprocessen te kunnen beheren? = eenduidige, uitvoerbare en beinvloedbare doelstellingen Wat zijn beheersingsactiviteiten = plannen, meten, vergelijken, bijsturen Wat is maatschappelijke verantwoordelijkheid? = rekening houden met belangen betrokken Definieer de term re-engineering = het ondernemingsproces als verzameling van aan elkaar gekoppelde kernbedrijfprocessen met als doel het behalen van concurrentievoordelen. Michael Porter = legt relatie tussen toegevoegde waarde en concurrentiekracht Value chain van Porter = geeft aan welke toegevoegde waarde de onderdelen hebben voor de organisatie Informatievoorziening en Porter? = hoort niet bij primaire of secundaire activiteiten. Het kan zorgen voor concurrentievoordeel door de afzonderlijke activiteiten te verbinden Noem drie manieren om concurrentievoordelen te halen = laagste kostprijs, differentiatie(onderscheiden), combinatie van beide wat segmentatie/focusstrategie wordt genoemd. Wat is integrale kwaliteitszorg/total quality management? = een systeem dat tot doel heeft de processen die invloed hebben op de kwaliteit zodanig te beheersen dat het product de gewenste kwaliteit heeft tegen minimale kosten. Noem vier belangrijke redenen voor kwaliteitsbeheersing = toenemende concurrentie, afnemer wordt kwaliteitsbewuster, omvang kwaliteitskosten, veranderende wetgeving Wat is logistiek management? = Het besturen en beheersen van de goederen en/of dienstenstroom en de daarbij horende informatievoorziening. Om welke twee pijlers draait het bij logistiek? = materiaal management(oerproducent-fabricage) & fysieke distributie management(fabricage-afnemer) Wat is customer relationship management? = beheer van klantrelaties waarbij de klant centraal staat en niet het product en/of bedrijfsproces. Waarom wordt customer relationship management gebruikt? = groei neemt af, concurrentie neemt toe. Door beter in te spelen op de wensen van de klant hebben organisaties de mogelijkheid deze klanten te binden wat leidt tot loyaliteit. Uit welke vijf gebieden bestaat het Customer Relationship Management? = contact, klant, data, operationeel management + strategie kennismanagement, uitstroom medewerkers. Definieer de term organisatie = een collectief van mensen die aan een gemeenschappelijk doel werken. Wat doet de raad van commissarissen? = houdt toezicht op gang van zaken van organisatie met diverse bevoegdheden zoals benoemen, besluiten nemen en vaststellen jaarrekening. Noem vier soorten organisaties? = bureaucratie, entrepreneur, coalitie, atomisme Noem drie methoden bij het besturen van organisaties = individugericht(MBO-MBE-Timemanagement), organisatiegericht(risico/unitmanagement en procesgericht.(project/netwerkplanning)
Ingezonden op 25-03-2013 - 1156x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!