Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Handboek Online Marketing
› 3 online marketingstrategie
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Handboek Online Marketing
, deel 1
3 online marketingstrategie
Jaar 1
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
moderne marketing = het relevant inzetten van instrumenten uit de on- en offline marketing. Online marketing strategie = is een logische afgeleide van de corporate en marketing strategie 3 belangrijke eigenschappen van online marketing = sterke relatiegerichtheid; focus op het kanaal, de content en de terugkerende bezoeker; focus op een afgewogen mix van informatie, transactie en communicatie 7 S model van McKinsey = structure, systems, style, staff, skills, strategy structure = geeft de richtingen van de onderneming aan in onderdelen als niveaus etc. systems = alle werkwijzen, procedures en communicatiestromen, zowel intern als extern style = managementstijl staff = managers/medewerkers skills = waar is de organisatie goed in strategy = geeft beoogde acties van organisatie weer IVF = de randvoorwaarde van een online marketing strategie, identiteit; focus; visie i-dentiteit = de positionering die het bedrijf online meerwaarde en concurrentiekracht geeft focus = bovenop de internetmiddelen zitten visie = mission statement (geeft heel kort het doel van een bedrijf of organisatie weer) rationele factoren die een marketingstrategie beïnvloeden = budget, aanwezige online ervaring, internetkennis, internetvisie, timing, dienst of product zelf, vatbaarheid van de doelgroep voor online activiteiten i-pact = sluit een pact voor een succesvolle online marketing strategie, personeel;afhandeling;content;techniek personeel = laat weten dat je online gaat met een (nieuwe) online marketing strategie afhandeling = mobiliseer een serieuze back-office voor klantvragen via het web content = organiseer een team dat dedicated op content van de uitingen focust techniek = betrek de ICT afdeling bij de online marketing strategie 3 online strategieen = internet als missie; internet als kritische succesfactor; internet als strategisch hulpmiddel strategie-RAEN framework = reach, engage, activate, nurture reach = het creeren van bereik door middel van zoekmachine etc. engage = juiste content om klanten vast te houden en te boeien activate = engage omzetten naar waarde en meerwaarde nurture = converteren en waarmaken van de doelen en voorfases. relaties worden klanten en leads worden orders 4c's = dit model wordt de online marketingmix, deze vormen de brug van de 4p's naar online middelen cost (prijs) = online prijs die wordt berekend, premiums, kortingen, moeite etc. door vergelijkingssites is de prijs die berekend wordt zeer transparant geworden. convenience (plaats) = gemak dient de mens, voorbeelden: in 3 stappen volledig kunnen boeken, tijdens de koop bijproducten direct kunnen bestellen, een formulier dat meehelpt de juiste gegevens in te vullen consumer value (product) = unieke, onderscheidende en sterke merkwaarde, die niet eenvoudig te kopieren is door de concurrent: het bestellen en direct uitprinten van persoonlijke toegangskaarten, het kunnen inzien van delen van boeken die gekocht kunnen worden communication (promotie) = look en feel van webuitingen. interaction design. het doel is het meegeven van een goed gevoel. 2 voorbeelden:de verhouding tekst/foto/video en overige onderdelen van een scherm; een ontwerp en uitstraling die veel vertrouwen geven
Ingezonden op 06-06-2013 - 2493x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!