Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
communicatie wil michels
› 2 theorie over communicatie
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
communicatie wil michels
2 theorie over communicatie
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
agendasetting= het door media bepalen van wat in de publieke belangstelling staat boodschap= communicatie-inhoud die de zender aan de ontvanger wil overbrengen communicatiemodaliteiten= indeling in verschillende communicatiewijzen, onder andere: voorlichting,public relations,reclame en propaganda decoderen= interpreteren van de boodschap door de ontvanger disfunctionele redundantie= overvloed aan communicatie die niet noodzakelijk is. (bijvoorbeeld storende herhalingen. heeft een negatieve invloed op hoe de boodschap overkomt) (en)coderen= het door de zender omzetten van gedachten en/of gevoelens in een boodschap, in woord,beeld en/of lichaamstaal externe ruis= verstoring van het communicatieproces door factoren van buiten af(zoals lawaai) feedback= de reactie die de ontvanger stuurt naar de zender framing= denkraam waarbinnen informatie wordt geplaatsten opgeslagen functionele redundantie=overdaad aan communicatie die een positieve invloed heeft op het overbrengen van een boodschap interactieve communicatie= informatieoverdracht tussen een zender en een ontvanger waarbij de ontvanger een actieve rol heeft en ede het proces en de communicatie bepaalt. interne ruis= verstoring door factoren binnen het communicatieproces( met je gedachte er niet bij/of niet goed voelt) interpersoonlijke communicatie= communicatie tussen verschillende personen massacommunicatie=openbare, voor iedereen toegankelijk, meestal gebruik gemaakt van technische verspreidingsmiddelen medium= alles wat een communicatieboodschap kan dragen meta communicatie= communicatie over het communicatieproces zelf(elkaar feedback geven) non-intentionele communicatie=waarbij de zender niet de bedoeling heeft te communiceren, maar waarbij wel een boodschap overkomt ontvanger= degene bij wie de communicatie terechtkomt,bedoeld of onbedoeld perceptie= wijze waarop iemand de boodschap waarneemt, interpreteert en ervaart propaganda= systematisch georganiseerde communicatie die gericht is op het winnen van mensen voor overtuigingen,ideeën en ideologieën. public relations= stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen reclame=beïnvloedende informatie over producten,diensten en bedrijven, meestal gebruik gemaakt van betaalde ruimte in de media redundantie=al dan niet bewuste overdaad aan communicatie ruis=factoren die het communicatieproces verstoren selectieve perceptie=mechanisme waardoor mensen maar een deel van alle informatie uit hun omgeving registreren. ze nemen vooral waar wat aan hun eigen gevoelen en overtuigingen appelleert stimulus-respons=theorie die ervan uitgaat dat de 'massa' alles klakkeloos overneemt wat de media 'inspuiten' injectienaaldtheorie terugkoppeling=reactie van de zender op de feedback van de ontvanger two step flow=communicatietheorie die ervan uitgaat dat informatie de doelgroep bereikt door beinvloeders. uses and gratifications= communicatietheorie met als uitgangspunt dat mensen massamedia gebruiken om hun behoefte te bevredigen verbale communicatie= communicatie door middel van woorden, zowel schriftelijk als mondeling voorlichting= bewust gegeven hulp bij menings en besluitvorming door middel van communicatie zender=degene die start met het communicatieproces, die een boodschap verstuurt intra persoonlijke communicatie= met jezelf communiceren zmbo model= zender,boodschap,via medium,ontvanger
Ingezonden op 11-01-2014 - 2044x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!