Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Samenvattingen docentenopleiding InHolland
› 1 Begrippen diversiteit, college 1 en 2
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Samenvattingen docentenopleiding InHolland
1 Begrippen diversiteit, college 1 en 2
Jaar 1 (volwassenenonderwijs)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Het effect waarbij leerling die volgens docent inzicht heeft meer aandacht krijgt dan de leerling die minder inzicht heeft. De leerlingen met weinig inzicht krijgen het idee het vak inderdaad niet te kunnen en scoren daardoor slechter. = pygmalioneffect Een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland geboren is. = allochtoon Een stabiele maatschappij met een wij-cultuur. = het op traditie gerichte menstype Een maatschappij die op een collectief ideaal ontwikkeld is. Macht steunt minder op traditie. Posities worden verworven op basis van bekwaambaarheid. = het op innerlijk gerichte menstype Dit type mens past in een pluriforme maatschappij, in een ik-cultuur. Aanhangers van verschillende waarden leven naast elkaar. = het menstype dat zijn gedrag op anderen afstemt Insluiting in de samenleving van achtergestelde groepen op basis van gelijkwaardige rechten en plichten. = inclusie Persoon van wie beide ouders in Nederland zijn geboren, ongeacht het land waar iemand zelf is geboren. = autochtoon Het besef bij een groep te horen door afstamming, geschiedenis en cultuur. = etnische identiteit De collectieve mentale programmering die de leden van één groep of categorie mensen onderscheidt van ander. = cultuur volgens Hofstede Set van waarden, normen, interpretaties, opvattingen en manieren van communiceren die worden gedeeld door een groep.=cultuur volgens Hajer Onze opvattingen en handelswijzen, die gevormd worden door de cultuur, het land, de streek en sociale omgeving waar je vandaan komt. = referentiekader Een cultuur die verschilt van de hoofdcultuur, maar wel grote overeenkomsten van de hoofdcultuur heeft. = subcultuur Een verwarrende ontdekking door de nieuwkomer dat hij of zij in een onbekende wereld is terechtgekomen. = cultuurschok Huishouden waar kinderen voortdurend het gedrag van hun ouders bekibbelen en met hen op voet van gelijkheid menen te mogen staan. = onderhandelingshuishouding Huishouden waar kinderen zich netjes en braafjes schikken in hun gehoorzame kinderrol. = bevelshuishouding De in kaart gebrachte omgevingsinvloeden die als systemen inwerken op de persoonlijkheids- en identiteitsontwikkeling van adolescenten. = ecologische systemen angst, rouw, heimwee en depressieve gevoelens = psychologische gevolgen van migratie levensfase, leeftijdsgroep of een historische generatie = generatie De competentie om in zowel de eigen cultuur als de nieuwe cultuur te participeren. = biculturele competentie Het overnemen van elementen van een vreemde cultuur wanneer groepen langdurig in direct contact met elkaar staan.=acculturatie Proces waarin het individu noch belang hecht aan het overnemen van de cultuur van de autochtone bevolking noch aan het behouden van de eigen cultuur.=marginalisatie=marginalisering
Ingezonden op 29-03-2014 - 910x bekeken.
Laatst bijgewerkt:
01-04-2014
.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!