Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Citymarketing
› 1 Citymarketing
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Citymarketing
1 Citymarketing
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
steden = ontstonden op kruispunten van wegen en waterwegen die groeiden en voorzieningen als een markt en kathedraal of tempelcomplex kregen. Metropool = Agglomeratie, bestaande uit een zeer grote stad met de bijgelegen stedelijke gebieden, waaronder bewoners van omliggende steden binding hebben met de stad. Wereldsteden = met dichte internationale netwerken, met zeer geavanceerde, world class gespecialiseerde functie die investeringen en talent uit de hele wereld aantrekken. Boston, milaan, munchen. Nationale sterren = toonaangevende steden in hun nationale context. Amsterdam, barcelona wenen. Metropolen in transitie = steden die zich bezighouden met zware herstructurering van dominante economische specialisaties in sectoren. Rotterdam, liverpool, bilbao, dortmund. Citymarketing = een instrument om met een doordachte en samenhangende strategie een herkenbaar en passend profiel voor de stad te creeren. Als een echt merk. Branding = het vergroten van naamsbekendheid van de stad of het managen van een merkidentiteit. Citybranding = gericht op de perceptie van de stad en komt tot uiting in het imago. Emotionele attributen City Branding = Oprecht, uitdagend, competent, chic, autoritair Cultuur, veiligheid, ondernemen, natuur, (merkpersoonlijkheid) Rationele attributen City Branding = Infrastructuur, faciliteiten, winkelgebieden. DNA = waarden die de identiteit van de plaats/stad bepalen. Ideaal = imago en identiteit dicht bij elkaar. Cocreatie = draagvlak creeren en met bedrijven, bewoners, beambten, bestuurders, bezoekers samenwerken. Betrokkenen = bewoners, bedrijven, beambten, bestuurders, bezoekers. Zeven thema's = collectiviteit, samenwerking, procesmatige benadering, niet alleen toerisme, lokale gemeenschappen, kennisverbreding, beter begrip. Activiteitenmix = promotieweekends, thematische acties (groene week), beursdeelname, netwerkbijeenkomsten, open huizen en informatiemarkten, sponsoring sporttournooien, promoten als filmlocatie. Schriftelijke instrumenten = intern, print, digitaal, extern online, media, marketing Mindmap = visueel schema waarmee je in 1 oogopslag structuur ziet in de informatie, gedachten en kennis. Ook brengt het de kijker makkelijk op ideeen. Landmark = citymarketinginstrument dat een publiekstrekker is (zoals Iamsterdam op het museumplein) Mediaplanning = 1. doelstelling, 2. hoe bereiken we doelgroep? 3. Alternetieven voor gekozen medium? 4. Eens over formaat, positie en oplage? 5. timing en frequentie? 6. Kosten? Begroting = Algemene promotie in euro's, internet pers pr media beurzen en bijeenkomsten, bijzondere gelegenheden, kosten van de organisatie. Customer insight = wat weet ik van mijn klant? Customer focus = op welke klantgroepen richt ik mij? Customer solutions = welke oplossingen bied ik mijn klant aan? Customer management = in hoeverre ismijn organisatiestructuur afgestemd op de klant? Customer process = welke processen doorloopt de klant in relatie tot mijn product of dienst? Customer contact = welke contactmomenten heb ik met mijn klant en hoe vul ik die in? Customer loyalty = hoe stimuleer ik mijn klanten om loyaal met mijn te zijn? Vijf v's = verlangen, vervulling, vertrouwen, vrijheid, verrassing Benchmark = concurrentenonderzoek, vergelijking met andere steden. Waardemodel city en regiomarketingsproces 1 = voorbereiding, doelstelling, SWOT Waardemodel city en regiomarketingsproces 2 = Doelgroepanalyse, klantgroepanalyse, segmentering Waardemodel city en regiomarketingsproces 3 = impactanalyse, stakeholdersanalyse Waardemodel city en regiomarketingsproces 4 = identiteit en imago, DNA, CityBrandmodel Waardemodel city en regiomarketingsproces 5 = Strategie, visie en kernwaarden, positioneringm city en regiobranding Waardemodel city en regiomarketingsproces 6 = merkelementen, cpncept, mediamiddelenplan. Wervingskracht van een stad = vermogen van een stad op het sociale-economische klimaat en ruimteijke infrastructuur te bevorderen. Ruimtelijke en economische indicatoren = economie, agglomeratie en stedelijkheid, arbeidsparticipatie, bevolkingssamenstelling, overlast en onveiligheid, woonomgeving. Vijf elementen, bepaling van beeld = routes, randen, gebieden, kooppunten, herkenningstekens. Megacities = Stedelijke agglomeraties die groeien en omliggende gebieden opslokken. Checklist ontwikkelingspotentie = Veiligheid en natuur? Kunnen mensen zich thuisvoelen? Look and feel factoren in orde? Voldoende basisvoorzieningen?
Ingezonden op 05-11-2014 - 1008x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!