Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Economie module
› 3 1 BEGRIPPEN toetsweek 2
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Economie module
3 1 BEGRIPPEN toetsweek 2
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Markt=Geheel van factoren waaronder vragers en aanbieders elkaar ontmoeten en producten verhandelen. Concrete markt=Geheel van factoren waaronder vragers en aanbieders elkaar ontmoeten, waarbij vragers en aanbieders elkaar fysiek ontmoeten. Abstracte markt=Geheel van factoren waaronder vragers en aanbieders elkaar ontmoeten, waarbij vragers en aanbieders elkaar niet fysiek ontmoeten. Marktstructuur=Geheel van kenmerken van de markt die het marktevenwicht beïnvloeden. Marktaandeel, productdifferentiatie, toetredingsdrempels=Kenmerken van marktstructuur. Marktaandeel=Productieomvang van een individuele aanbieder als percentage van de productie in de markt. Dominante aanbieder=Aanbieder met een marktaandeel van meer dan 30%. Productdifferentiatie =Veranderen van homogene producten in heterogene producten. Homogene producten=Product dat in de ogen van de consument niet verschilt van een ander product. Heterogene producten=Product dat in de ogen van de consument verschilt van een ander product. Gedifferentieerde producten=Product dat in de ogen van de consument verschillend en substitueerbaar is. Onafhankelijke producten=Product dat niet substitueerbaar of complementair is. Toetredingsdrempel=Abstracte drempel die het toetreden van nieuwe aanbieders op een bepaalde markt moeilijker maakt. Marktvormen=Geheel van factoren waaronder ondernemingen met elkaar concurreren. Volkomen concurrentie=Marktvorm waarbij veel kleine aanbieders een homogeen product aanbieden en waarbij de individuele aanbieder geen invloed op de evenwichtsprijs heeft. Hoeveelheidsaanpassers=Individuele aanbieder die geen invloed op de prijs kan uitoefenen en zijn productieomvang zodanig aanpast dat zijn marginale kosten gelijk zijn aan de marktprijs. Monopolistische concurrentie=Marktvorm waarbij veel aanbieders een heterogeen product aanbieden. Monopolie=Marktvorm met één aanbieder. Oligopolie=Marktvorm met een beperkt aantal aanbieders. Duopolie=Marktvorm met twee aanbieders. Homogeen oligopolie=Marktvorm met een beperkt aantal aanbieders die een homogeen product aanbieden. Heterogeen oligopolie=Marktvorm met een beperkt aantal aanbieders die een heterogeen product aanbieden. Endogene prijs=Prijs die door de individuele aanbieder is te beïnvloeden.
Ingezonden op 14-01-2016 - 1729x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!