Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Economie module
› 3 2 BEGRIPPEN toetsweek 2
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Economie module
3 2 BEGRIPPEN toetsweek 2
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Voorwaarden volkomen concurrentie=Veel kleine vragers, veel kleine aanbieders. Homogeen product. Vrije toe- en uittreding tot de markt. Allen dezelfde productietechnologie. Geen informatieasymmetrie. Productietechnologie=Technologie waarmee inputfactoren worden getransformeerd in goederen en diensten. (zelfde productie/kostenfunctie) Voorwaarden monopolie=Eén aanbieder, geen concurrenten. Toetreding tot de markt is niet mogelijk, geen toekomstige concurrenten. Prijszetter=Aanbieder die zelf zijn prijs kan vaststellen zonder rekening te moeten houden met concurrenten. Informatieasymmetrie =Iedereen beschikt over dezelfde informatie. Residuele vraag=Deel van de collectieve vraag dat overblijft nadat een rivaal zijn gehele productie verkocht heeft. Reactiecurve =Curve die voor een aanbieder de winst maximaliserende productie geeft, gegeven de productie van zijn rivaal. Producentensurplus=Optelsom van de winsten van alle aanbieders in een markt. Totaal surplus=Optelsom van het consumentensurplus en het producenten surplus. Marktprestatie=Mate waarin de markt surplus creëert. Eng welvaartsbegrip=Som van het producenten- en het consumentensurplus. Efficiënt marktevenwicht=Marktevenwicht waarbij het totale surplus maximaal is. Welvaartsverlies=Mate waarin het totale surplus verschilt van het maximale totale surplus dat bereikt wordt onder volkomen concurrentie. Harberger-driehoek =Welvaartsverlies door beperking van de productie beneden de hoeveelheid van volkomen concurrentie. Prijsdiscriminatie=Prijsstrategie waarbij verschillende consumentgroepen verschillende prijzen moeten betalen voor hetzelfde product.
Ingezonden op 14-01-2016 - 1762x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!