Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Leren en veranderen - S. Bolhuis
› 1 Begrippen H1
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Leren en veranderen - S. Bolhuis
, deel 4e druk
1 Begrippen H1
Jaar 1 (hbo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Leren = het proces waarin we de wereld om ons heen en onszelf betekenis toekennen Persoonlijke leergeschiedenis = de wisselwerking tussen de unieke aanleg van het individu, zijn persoonlijke ervaringen en de sociale omgeving Cognitief aspect = het kennen, het opnemen van informatie, met ‘’weten dat’’ als resultaat Gedragsaspect = het verwerven van mogelijk gedrag (vaardigheden), met als resultaat het kunnen, in staat zijn om iets te doen, zowel fysiek en mentaal Emotioneel aspect = de gevoelens waarmee leren begint, die het leren begeleiden en tijdens het leren zijn of worden gehecht aan het onderwerp van het kennen en kunnen Stuurvoorrang = een sterke emotie eist direct de aandacht op, ongeacht waarop de aandacht op dat moment was gericht . (een emotie die niet relevant is voor het leren, komt als het ware tussenbeide.) Voorbeelden hiervan zijn onbehagen, schrik en angst. Referentiekader = al het eerder geleerde tezamen. (Door welke bril kijk je?) Spontane leerprocessen = vormen van leren die spontaan optreden. Ze vinden plaats door allerlei sociale interacties en directe ervaring. Alledaags leren = leren dat voortvloeit uit gewone, dagelijkse ervaringen zonder dat we erbij stilstaan Leren uit eigen beweging = we kiezen er zelf voor om onze kennis uit te breiden Transformatief leren = oude kennis wordt vervangen door nieuwe kennis Creatief, vernieuwend leren = er worden nieuwe betekenissen gecreëerd Noodgedwongen leren = door een ramp ben je gedwongen een nieuw referentiekader op te bouwen Leren door botsing van culturen = leren door contact met mensen met een andere referentiekader Cultuurdimensies = vraagstukken waarop elke samenleving een antwoord moet vinden
Ingezonden op 10-10-2016 - 630x bekeken.
Laatst bijgewerkt:
22-10-2016
.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!