Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
TH phrase vocabulaire actif
› 2 phrases2
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
TH phrase vocabulaire actif
, deel 2
2 phrases2
Jaar 3 (aso)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Ik heb houten potloden. =J'ai des crayons en bois. De vuilnisbak zit vol afval. =La poubelle est pleine de déchets. Steek je koekjes in een doos om verpakkingen te vermijden. =Mets tes biscuits dans une boîte pour éviter les emballages. Hij heeft zijn viltstiften in een pennenzak gedaan. =Il a mis ses feutres dans une trousse. Wat neem je als vieruurtje? Een boterham? =Qu'est-ce que tu prends comme goûter? Une tartine? Ik gebruik een fluo markeerstift om de weg op een kaart aan te duiden. =J'utilise un marquer fluo pour marquer la route sur une carte. Hij schildert de bloemen met een fijn penseel. =Il peint les fleurs à l'aide d'un pinceau fin. Men moet alle nietjes verwijderen om het papier te recycleren. =On doit enlever toutes les agrafes pour recycler le papier. Gebruik de nietjesmachine om die twee bladzijden vast te maken. =Emploie l'agrafeuse pour attacher ces deux pages. Neem een brik appelsap als je dorst hebt. =Prends une brique de jus de pommes si tu as soif. Men mag geen rekenmachine gebruiken tijdens de test van wiskunde. =On ne peut pas utiliser de calculatrice pendant le test de maths. Heb jij een inktpatroon? Mijn pen is leeg. =Tu as une cartouche d'encre? Mon stylo est vide. Je hebt een voldoende sterke lijm nodig om dat speelgoed te repareren. =Il te faut une colle assez forte pour réparer ce jouet. Schrijf deze brief in blauwe inkt. =Ecris cette lettre à l'encre bleue. Men heeft bloem nodig om brood te maken. =On a besoin de farine pour faire du pain. Men heeft net meerdere bomen in dat bos omgehakt. =On vient de couper plusieurs arbres dans cette forêt. Ze is vergeten pillen in haar rekenmachine te steken. =Elle a oublié de mettre des piles dans sa calculatrice. Leg al die boeken op een stapel. =Mets tous ces livres sur une pile. Auto's zijn ook verantwoordelijk voor de vervuiling van de planeet. =Les voitures sont aussi responsables de la pollution de la planète. Ik zou een chocolademousse willen maken. Geef je me het recept door? =Je voudrais faire une mousse au chocolat. Tu me passes la recette? Kijk! Er zitten verfvlekken op je broek! =Regarde! Il y a des taches de peinture sur ton pantalon! Gooi al dat vuilnis in de vuilnisbak! =Jette toutes ces ordures à la poubelle! Opgelet! Die producten zijn gevaarlijk. =Attention, ces produits chimiques sont dangereux. Wie gaat die kostelijke machines betalen? =Qui va payer ces machines coûteuses? Het logo betekent dat dit een ecologisch product is. =Le logo signifie que ceci est un produit écologique. Met de fiets rijden is een zuinige manier om naar school te gaan. =Rouler à vélo, c'est une manière économique d'aller à l'école. Pillen zijn erg vervuilend afval. =Les piles sont des déchets très polluants. Heroplaadbare pillen staan u toe het afval te verminderen. =Les piles rechargeables vous permettent de diminuer les déchets. Eet deze champignons niet, ze zijn erg giftig. =Ne mange pas ces champignons: ils sont très toxiques.
Ingezonden op 20-11-2016 - 316x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!