Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Onderzoekspracticum 2 ULeiden
› 5 HC5
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Onderzoekspracticum 2 ULeiden
, deel 5
5 HC5
Jaar 3 (universiteit)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
aannamen enkelvoudige variantie-analyse = personen a select getrokken / personen onafhankelijk getrokken? / afhankelijke variabele normaal verdeeld? / gelijke varianties? Teller F toets anova= DFG Noemer F toets anova= DFE Rkwadraat = effectgrootte bij enkelvoudige anova de enkelvoudige variantie analyse (1weganova) geeft antwoord op de vraag... en waar op niet = het geeft antwoord op de vraag of alle gemiddelden gelijk aan elkaar zijn. Hij zegt niets over WELKE gemiddelden verschillen. daar moet je een andere toets voor doen LSD-methode (posthoc) = als je weet in de enkelvoudige variantieanalyse welke dat er een significant verschil is ga je nu kijken waar de verschillen zitten! WELKE GEMIDDELDEN VERSCHILLEN VAN ELKAAR. t** = de kritieke t-waarde voor de posthoc toetsen. dus bijv LSD. Dit is hetzelfde als bij andere kritieke t-waardes je zoekt het hetzelfde op alleen nu doe je dit met een vrijheidsgraden van = DFE in de conclusie van de LSD methode = weet je welke groepen van elkaar verschillen. Je berekent namelijk t(12) van groep 1 en 2 en t(13) groep 1 en 3 bijv... nadeel LSD = vergroot de kans op significante effecten die door toeval veroorzaakt worden , kanskapitalisaties Bonferoni-methode = WELKE gemiddelden verschillen van elkaar. hetzelfde als LSD maar hier toets je strenger. je deelt de alpha door het aantal toetsen. bijv 5proc gedeeld door 3 is maar 0,016 bijvoorbeeld, zo'n alpha doe je nu. De kans dat iets dus nu significant in die 1 procent valt is nu veel kleiner dus is het minder snel significant en toetst deze procedure dus een stuk strenger
Ingezonden op 12-12-2016 - 364x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!