Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
LeerstoornissenUnivLeiden
› 7 PK 7
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
LeerstoornissenUnivLeiden
7 PK 7
Jaar 3 (universiteit)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Mentale representatie van een tekst omvat = tekstuele informatie en bijbehorende achtergrondkennis verbonden vai semantische relaties Wat voor een processen tijdens begrijpend lezen en hoe makkelijk gaat dat = passieve processen vinden automatisch plaats / strategische processen vragen aandacht en werkgeheugen van de lezer Hogere niveau processen = zoals inteferenties maken, executieve functies en aandacht toewijzingsvaardigheden . Dit beïnvloeden elkaar. Een bron die problemen met begrijpend lezen kan beïnvloeden = is het niet/moeilijk kunnen maken van inferenties. Hoe ouder kinderen worden hoe beter ze inferenties kunnen maken Inferentie = belangrijke verbindingen maken zdie zich lenen voor de coherentie van tekstrepresentaties. Ook problemen met invullen conceptuele gaten tussen zinnen en paragrafen 2 belangrijke Executieve functies bij begrijpend lezen = werkgeheugen en inhibitiecontrole Werkgeheugen en begrijpend lezen = werkgeheugen is een systeem waar info tijdelijk wordt opgeslagen en de info verwerken voor het voltooien van een taak. Mensen hebben een beperkte aandacht capaciteit en het beperkte werkgeheugen moet dan effectief worden ingevuld. Het groeit met de jaren Individuele verschillen in werkgeheugencapaciteit kan leiden tot? Mbt begrijpend lezen = verschillen in begrijpend lezen. Een zwak werkgeheugen heeft veel gevolgen voor begrijpend lezen , een laag tekstbegrip en verkeerde gevolgtrekkingen Inhibitiecontrole = helpt mensen het focussen op een bepaalde handeling door irrelevante info te onderdrukken. Kinderen met een zwak inhibitiecontrole vinden het heel lastig om woorden uit een tekst te negeren tijdens het lezen Op het gebied van begrijpend lezen implicaties = niet geschreven media, om de vaardigheden die van belang zijn bij begrijpend lezen te stimuleren (bijv luisteren naar tekst of visuele representatie) / goed afstemmen op het doel / modeling en ondervragen tijdens het lezen
Ingezonden op 23-04-2017 - 238x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!