Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
LeerstoornissenUnivLeiden
› 18 PK 18
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
LeerstoornissenUnivLeiden
, deel 18
18 PK 18
Jaar 3 (universiteit)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
ADHD (attention deficit Hyperactivity disorder) 3 subtypen = 1. Kinderen met ADHD-C vertonen zowel ONOPLETTEND als HYPERACTIVITEIT 2. ADHDI-I alleen kenmerken van ONOPLETTENDHEID 3. ADHD-H alleen HYPTERACTIVITEIT Waardoor heb je meer kans op het krijgen van ADHD = Dopamine receptor D4 75 procent van de kinderen waarbij ADHD gediagnostiseerd Bestaat uit welk subtype?= ADHD-I en ADHD-C. ADHD-I sociaal-emotioneel= vaak minder goed presteren op school , minder populair onder klasgenoten/ eerder sociaal teruggetrokken/ vaak meer last van angst en depressies Kinderen met ADHD hebben van nature een tekort aan prikkels, en zullen daar dus zelf actief naar op zoek zijn. Er zijn twee subtypes van onoplettendheid = 1. Selectieve onoplettendheid (probeert de meest relevante info ergens uit te filteren.. zijn super snel afgeleid door grote , kleuren , luide dingen ) 2.langdurige oplettendheid Oplossingen om selectieve aandacht te versterken = Verander de opdracht door de volgende punten 1. Verwijder niet-relevante plaatjes die afleiden 2. Maak geen gebruik van speelgoed of cartoons 3. Vermijd langdradige teksten bij een luistertaak 4. Leidt kinderen niet af met gesprekken Maar zorg ook voor het accentueren van relevante infor / verander de instructie of volgorde van opdrachten / laat kinderen hun eigen doelen stellen / verander de setting (bijv stickers) / Verander de consequenties of feedback voor een opdracht zowel auditief als visueel bijvoorbeeld Langdurige oplettendheid = kinderen hebben moeite met langdurig vasthouden van de aandacht Oplossingen om langdurige oplettendheid = rekening houden met lengte/ bekendheid en eentonigheid Het veranderen van de taak/ verkort instructies/ verkort de duur van de taakjes / gebruik pauzes/ prikkel de aandacht voor nieuwtjes (beetje hetzelfde als voor selectief )/ directe consequenties / verander de omgeving ADHD en achtergrondmuziek = leerlingen met ADHD presteren beter met achtergrondmuziek dan stilt
Ingezonden op 23-04-2017 - 362x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!