Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Frans Grandes Lignes
› 45 LANGUE-O-THÈQUE C en D
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Frans Grandes Lignes
, deel 3
45 LANGUE-O-THÈQUE C en D
Jaar 4 (vwo)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
LANGUE-O-THÈQUE C Verschillen op school. = Les différences scolaires. Het Franse schoolsysteem is anders dan dat van … = La système scolaire français est different du système … Het grootste verschil tussen een Nederlandse en een Franse school is … = La plus grande différence entre une école hollandaise et une école française, c’est … Een tweede verschil is … = Une deuxième différence, c’est … Daarnaast hebben de leerlingen minder / meer vakantie dan bij ons. = De plus, les élèves ont moins / plus de vacances que chez nous. In Frankrijk zijn de leerlingen minder beleefd / beleefder tegen hun docenten dan in Nederland. = En France, les élèves sont moins / plus polis envers leurs profs qu’en Hollande. Net als bij ons … = Comme chez nous … Elke leerling is verplicht om zich aan de schoolregels te houden. = Chaque élève est obligé(e) de se tenir au règlement scolaire. Daarbij zijn er leerlingen die … = De plus, il y a des élèves qui … Wat vind je ervan? (Qu’est-ce que tu en penses?) = Qu’est-ce que tu en penses? Ik houd er niet van om … = Je n’aime pas … Ik heb liever het … schoolsysteem. = Moi, je préfère le système scolaire … Volgens mij moet je … hebben. = Selon moi, il faut avoir … Ik vind het geweldig dat de Franse leerlingen … = Je trouve formidable que les élèves français … Ik vind het lesrooster in Frankrijk beter dan in Nederland. = Je trouve l’emploi du temps en France meilleur qu’aux Pay-Bas. LANGUE-O-THÈQUE D De ideale school. = L’école idéale Als ik iets kon veranderen, dan zou ik … willen hebben. = Si je pouvais changer quelque chose, j'aimerais avoir … Het zou geweldig zijn om mijn eigen gebouw te ontwerpen. = Ce serait fantastique créer mon propre bâtiment. Ik zou kiezen voor glas, hout en beton. = Je choisirais le verre, le bois et le béton. Mijn ideale school zou … zijn. = Mon école idéale serait … Mijn ideale leraar … = Mon prof idéal … Voor mij is het dus belangrijk dat we … gebruiken. = Pour moi, il est donc important qu'on utilise … Het lijkt me handig om te … = Ça me semble pratique de … Mijn ideale schoolgebouw zou … zijn en zou … hebben. = Mon bâtiment scolaire idéal serait … et aurait … De lessen zouden om … beginnen en om … eindigen. = Les cours commenceraient à … et finiraient à … Op mijn ideale school zou er geen huiswerk zijn. = Dans mon école idéale, il n’y aurait pas de devoirs. Ik heb het liefst kleine klassen. = Je préfère avoir de petites classes. En tot slot zou het ook … moeten hebben. = Et pour finir / conclure, il / elle devrait aussi avoir …
Ingezonden op 14-06-2017 - 982x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!