Vakken
Engels
Frans
Duits
Spaans
Nederlands
Grieks
Portugees
Italiaans
Latijn
Japans
Biologie
Aardrijkskunde
Natuur- en scheikunde
Wiskunde, rekenen
Economie
Geschiedenis
Eigen methodes
Alle vakken
Home
›
Alle vakken
›
Eigen methodes
›
Grondslagen in de psychologie
› 6
Helaas is de overhoormodule niet beschikbaar. Wel kun je deze lijst overhoren via StudyGo. Klik op 'Overhoren'
Grondslagen in de psychologie
hoofdstuk 6
Jaar 3 (universiteit)
Link voor email / website
Link naar overhoring, zonder bewerk/reactiemogelijkheid (ELO)
Open met deze code de oefening in miniTeach
Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn
Noem twee nadelen van een gewoon beschrijvend narrative review ten opzichte van een meta-analyse=er wordt alleen naar pwaardes gekeken, niet effectgroottes, daarnaast zijn de onderzoeken met een goede pwaarde misschien wel heel onbetrouwbaar uitgevoerd. Waarom hebben studies met grote steekproef meer effect in een fixed effect meta analyse en minder effect in een random effect meta analyse=omdat bij een fixed effect meta analyse van één effectgrootte wordt uit gegaan die alle studies moeten benaderen. Dan is het logisch dat studies met meer deelnemers hier dichterbij in de buurt komen. Waarom is een heterogeniteits toets(die toets of er niet teveel variantie tussen de verschillende opgenomen studies is) geen goede voorwaarde voor een fixed meta analyse=deze heterogeniteitstoets heeft een hele lage power en daardoor is het minder snel significant verschillend in variantie) en daarnaast is het super logisch dat er tussen zulke diverse studies spreiding is. Waar gaat het hoofdstuk borenstein over=over fixed en random meta analyses. Waar zijn de artikelen van andrews, carlbring, hedman en spek voor=om een mini meta analyse mee te doen. En waarschijnlijk met die data dan tot een algemeen effect te komen. Ik zie dat in alle vier de onderzoeken naar internet therapie en soms met controle van gewonen therapie naar het effect op depressie, paniek, sociale angst wordt gekeken. Je doet het met een superhandig excelprogramma’tje. Wat zijn de verschillende stappen als je een meta-analyse wilt doen=eerst data verzamelen, dan het uitvoeren, dan vergelijken met een andere metaanalyse, en dan interpreteren. Hoe werkt data verzamelen=je zoekt de M SD EN N en dan kan het programma de soorten effectgroottes berekenen en zowel de random als fixed analyse (want dat doet een meta analyse). De internet gemiddelden zijn dan de facetoface afgetrokken ook omdat je verwacht dat ftof beter is. Een negatieve effectgrootte maakt dat internet toch beter was. Hoe ziet het GLM erujt=y=b0+error. Waarbij bo de summary effectgrootte is, de gemiddelde effectgrootte voor alle studies. En y de hedges G effectgrootte voor het verschil in gemiddelden tussen de groepen zoals hierboven beschreven. Wat kun je met regressie toetsen=of de gemiddelde effectgrootte(we hebben er vier hedges g) afwijkend is van 0. Dat kan met one sample ttest heel makkelijk. Er komt uit dat de gemiddelde effectgrootte(voor het verschil tussen de condities op symptomen van nameting) wijkt niet af van nul. Dus er is geen significant effect gevonden overall Welke studie heeft het grootste gewicht W=meer proefpersonen, minder var, dus beter schatting van effectgroottes Wat zijn de fixed en random meta analyse voor=je kunt ook hier zien dat het niet sign van nul afwijkt. Welke inclusiecriteria zijn bijvoorbeeld interessant voor het opnemen van de studies=1rct 2doelvanbehandeling 3inhoud behandeling 4 lengte behandeling Met welke effectgrootte vergelijk je tussen condities als het om een afhankelijke variabele gaat die continue is=hedges G Wat doet een random effect studie=rekening houden met spreiding binnen studie, betrouwbaarheid, en tussen studies Hoe bereken je hedges g=gemiddelde symptomen van internet van de gemiddelde symtomen van ftoff Wat is het glm als je leeftijd meeneemt= y=b0+b1x+error met b1 hoeveel de effectgrootte toeneemt dat de leeftijd met eentje toeneemt Stel er komt een negatieve bwaarde=je trekt internet gemiddelde van de ftof gemiddelde af. Als x toeneemt, dan is dit samen met b1 negatiever. Dan is de y negatiever. He? B0=de gemiddelde effectgrootte
Ingezonden op 31-01-2018 - 863x bekeken.
Nog niet genoeg stemmen voor waardering: geef je mening!
voting system
1
2
3
4
5
Maak gratis account aan
Toon volledig menu
Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.
Meer informatie.
Overhoor en verbeter je talenkennis op woordjesleren.nl. De grootste verzameling van Franse, Engelse, Duitse en anderstalige oefeningen. Naast talen zijn ook andere vakken beschikbaar, zoals biologie, geschiedenis en aardrijkskunde!